[fotoblog] zmiana szeregowych na rownoległe cewki

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
pit202
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 863
Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
Lokalizacja: --

[fotoblog] zmiana szeregowych na rownoległe cewki

#1

Post napisał: pit202 » 01 wrz 2006, 17:03

parę słów tytułem wyjaśnienia :
1)po co ? nie każdy ma frezarkę którą może się pobawić mi zostaje zabawa silnikiem ;-/
2)czy to cos dało ? pewnie tak, chociaż pewności nie mam,mach na laptoku ruszył dopiero po tej zmianie, wczesniej silnik ledwo sie wkręcał - teraz mozna i 1300RPM ( oczywiscie bez mocy , to jego siódme poty )
3) czy sie nie bałem ? nie za bardzo, to stary silnik który leży u mnie juz ponad 10lat i jest moim królikiem doświadczalnym , trzeba by wymienic juz łożyska.

no a teraz do rzeczy :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


PiteR

Tagi:

Awatar użytkownika

gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#2

Post napisał: gmaro » 01 wrz 2006, 19:17

może głupie pytanie ale zastanawiam się tylko na jaki czas można wyciągnąć wirnik ? żeby się nic z nim nie stało,bo też chiałem rozebrać i przełaczyć tak jak kolega zrobił:)
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]


Autor tematu
pit202
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 863
Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
Lokalizacja: --

#3

Post napisał: pit202 » 01 wrz 2006, 20:00

aha - no wiesz, nie wiem czy u Ciebie mozna, ja mialem 6 przewodowy silnik i rozpiełem poprostu ten srodkowy i inaczej go połączyłem, jezeli Ty masz 4 przewodowy to pewnie masz tylko 2 cewki, moze sie mysle , ale tak wynika ze schematu , wiec moze nie byc takiej mozliwosci, najlepiej mają Ci co mają 8 przewodów :D

ps.
ktos wie jak zrobic zeby zdjecia byly jeden obok drugiego zamiast pod drugim ?
PiteR

Awatar użytkownika

DoctorX
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 152
Rejestracja: 16 sie 2006, 16:05
Lokalizacja: Kko

#4

Post napisał: DoctorX » 01 wrz 2006, 20:08

a co może się stać po wyciągnięciu wirnika? bo nie kumam... :shock:
no hmmm.... :idea: co niektórzy mogą się pokusić nawet o przewinięcia silnika na grubszy drucik dla mocy lub cieńszy dla prędkości.Zgadza się czy jest inaczej? :?:
Sukces ojców ma wielu , porażka tylko jednego...


Clash
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 44
Rejestracja: 02 kwie 2005, 14:22
Lokalizacja: Szczecin

#5

Post napisał: Clash » 01 wrz 2006, 20:37

nie wiem co sie moze stac, ale wiem czym to skutkuje - zmniejszeniem momentu na pewno :)

Awatar użytkownika

triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1454
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#6

Post napisał: triera » 01 wrz 2006, 21:31

cała zabawa polega na tym, aby pod żadnym pozorem
nie dotknąć wirnikiem do stojana
- zamknięcie obwodu magnetycznego spowoduje częściowe
rozmagnesowanie magnesów wirnika...

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#7

Post napisał: chomikaaa » 01 wrz 2006, 22:31

wystarczy wiec cos wsunac zeby zaizolowac przestrzen i mozna robierac i skladac poznije wyciagamy izolacje i nic nie powinno sie stac?

Awatar użytkownika

DoctorX
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 152
Rejestracja: 16 sie 2006, 16:05
Lokalizacja: Kko

#8

Post napisał: DoctorX » 02 wrz 2006, 06:44

Zagłębiając się bardziej widzę że faktycznie może być to jakiś problem hmmm...ale w jakiś sposób wirniki są magnesowane przez producenta i proces ten jest zapewne czyniony już na gotowym-złożonym silniku do którego przyłaczane są prądy magnetyzujące...? Czyli raczej w domowych warunkach nie do odtworzenia ponieważ jak się domyslam w grę wchodzą :
:idea: napięcie
prąd
polaryzacja
czas
rodzaj przebiegu fali
Czyli 6-ścioma czy 4-roma akumulatorami tego nie zrobimy :wink: , :neutral:


candle
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 154
Rejestracja: 20 lis 2004, 01:22
Lokalizacja: Lublin

#9

Post napisał: candle » 02 wrz 2006, 16:06

bog was opuscil?
jesli magnes jest z metali ziem rzadkich to nie mozna dopuscic zeby o cos uderzyl - np spadl
ale mowienie ze nie moze dotknac do stojana to parodia typu ze jesli dotkne magnesem do kawalka blachy to blacha mi magnes rozmagnetyzuje i magnes odpadanie...
magnesu nie mozna rowniez nagrzac powyzej punktu curee bo domeny magnetyczne beda mogly sie swobodnie przemiesczac - i to spowoduje demagnetyzjacje
przy rozbieraniu silnika nalezy zachowac jedynie czystosc na stanowisku pracy i uwazac na przedmioty ktore moglyby uszkodzic wirnik mechanicznie
to czy on sobie stojana dotknie czy nie nie ma zwiazku
nawet jesli stojan zostanie namagnetyzowany to sam sie rozmagnetyzuje w zwiazku z zasada dzialania silnika - w koncu stojan jest z blachy krzemowej (transformatorowej) i podlega dzialaniu zmiennego pola magnetycznego
kropka

zeby mnie ktos pozniej od pseudonaukowych teorii coponiektorych forumowiczow nie wyzywal

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#10

Post napisał: chomikaaa » 02 wrz 2006, 21:23

candle, mozesz odniesc sie do tego linku http://www.wobit.com.pl/download/pdf/st ... okowych%22



punkt z instrukcji====> 9. Wskazówki użytkowe i zalecenia nt.
bezpieczeństwa

podpunkt 11

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”