Witam serdecznie,
silnik krokowy jak w temacie, ośmioprzewodowy. Rozszyfrowałem poszczególne cewki za pomocą omomierza. Podłączając dwie dowolne z czterech dostępnych, silnik działa, choć dość mocno się grzeje ( sterownik 2 A, zasilanie 12 V ).
Pytanie moje jest takie: czy jest jakiś uniwersalny sposób na rozszyfrowanie kolejności ( początków) uzwojeń?? Próby podłączenia w konfiguracji równoległej sprowadzają się do drżenia osi silnika, w najlepszym razie uda się, że się kręci, jednak ma wtedy bardzo niski moment ( bez problemu zatrzymam palcem oś silnika - zaznaczam, że przy podłączeniu jedynie dwóch dowolnych cewek próba jego zatrzymania się nie udaje).
Przekopałem wujka google, znalazłem starą kartę do innego silnika niestety, z adnotacją na anglojęzycznym forum, że ktoś pisał maila do minebea i nie udostępniają informacji o tak starych silnikach ( dokładniej chodziło o to, że prawdopodobnie były produkowane pod konkretne zamówienie ).
http://web.archive.org/web/200502241827 ... 04-51V.pdf
Nie ma się nawet czym sugerować bo tam jest inna liczba wyprowadzeń.
Może ma ktoś podobny wynalazek i zna kolory przewodów poszczególnych cewek?
8 przewodów - pary:
czarny-różowy
biały-żółty
pomarańczowy -zielony
niebieski - fiolet ( coś podobnego do fioletu).
Mam dwa takie silniczki, jednemu nawet zdjąłem tylną obudowę w akcie desperacji i wyjąłem wirnik ( łożyska wchodzą suwliwie, więc palcami wszystko wyszło), ale niestety wszystkie przewody wchodzą między obudowę a uzwojenia i nie widać dosłownie nic.
Jeśli nie ma innego sposobu, zniszczę wtyczkę, i będę próbował na piechotę, ale trochę możliwości jest podłączenia tego, zresztą już trochę próbowałem i bez efektu.
Silnik krokowy Minebea 23LM-C304-43
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 264
- Rejestracja: 25 sty 2009, 21:11
- Lokalizacja: Kraków
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 83
- Rejestracja: 24 cze 2010, 08:47
- Lokalizacja: Białka
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 264
- Rejestracja: 25 sty 2009, 21:11
- Lokalizacja: Kraków
Zdaje sobie sprawę, że bez sensu to było, jednak jak pisałem wcześniej - to już w akcie desperacji
co i tak nic nie pomogło.
Nie uszkodziłem nic, zresztą piekarzem nie jestem, mam do czynienia z mechaniką na codzień, więc gdyby były z tym jakieś problemy, nie zabierał bym się za to:).
Pozostaje mi zabawa z podłączaniem po kolei.
Dziękuję za odpowiedzi.
Sterownik to ten na TA8435H : http://www.ottop.republika.pl/sterownik8435.shtml wraz z płytą główną z forum. Silniki w konfiguracji bipolarnej.
Wszystko działa, powoli opanowuję SheetCam'a, LazyCam, sterownik ładnie współpracuje z Mach 3, z 2 też bez problemów, silniki też ok, jednak praca tylko na połowie cewek jakoś tak mi nie w smak ...
Będę próbował z tą kabelkologią, jak uda się coś ułożyć, napiszę. Sporo tych silników jest na alledrogo. Wydaje mi się że na początek dość fajna opcja, bo kwoty groszowe a jeszcze przekładnię 1:3 na pasku dostałem - gdyby silnik miał problem z uciągnięciem, założę i kosztem prędkości przesuwu umożliwię mu pracę.
Pozdrawiam serdecznie

Nie uszkodziłem nic, zresztą piekarzem nie jestem, mam do czynienia z mechaniką na codzień, więc gdyby były z tym jakieś problemy, nie zabierał bym się za to:).
Pozostaje mi zabawa z podłączaniem po kolei.
Dziękuję za odpowiedzi.
Sterownik to ten na TA8435H : http://www.ottop.republika.pl/sterownik8435.shtml wraz z płytą główną z forum. Silniki w konfiguracji bipolarnej.
Wszystko działa, powoli opanowuję SheetCam'a, LazyCam, sterownik ładnie współpracuje z Mach 3, z 2 też bez problemów, silniki też ok, jednak praca tylko na połowie cewek jakoś tak mi nie w smak ...
Będę próbował z tą kabelkologią, jak uda się coś ułożyć, napiszę. Sporo tych silników jest na alledrogo. Wydaje mi się że na początek dość fajna opcja, bo kwoty groszowe a jeszcze przekładnię 1:3 na pasku dostałem - gdyby silnik miał problem z uciągnięciem, założę i kosztem prędkości przesuwu umożliwię mu pracę.
Pozdrawiam serdecznie

-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 264
- Rejestracja: 25 sty 2009, 21:11
- Lokalizacja: Kraków



to tylko takie wtrącenie

rozszyfrowałem wyjścia tego silnika. Zajeło mi to chwilę, musiałem odciąć wtyczkę by szybko i pewnie łączyć przewody, ale już jest

Oto wyniki:
A1 żółty - biały
A2 pomarańczowy - zielony
B1 niebieski - fiolet
B2 czerwony - grafit
pierwszy z podanych kolorów to początek każdego z uzwojeń, pary są A i B.
Jakbyście widzieli jak to teraz wygląda ...

Dziękuję Leoo - dzięki jego wskazówce udało się sparować uzwojenia ( choć szczerze powiem że w takiej konfiguracji par jaka mi z tej wskazówki wyszła, silnik nie działał. Musiałem ją wymieszać


Link do tego silniczka:
http://allegro.pl/silnik-krokowy-minebe ... 94782.html -
nie chcę reklamować, ale kupiłem parę rzeczy u tego sprzedającego ( do cnc ) i wszystko było jak najbardziej ok.