Silnik krokowy Minebea 23LM-C304-43

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
creative1agh
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 264
Rejestracja: 25 sty 2009, 21:11
Lokalizacja: Kraków

Silnik krokowy Minebea 23LM-C304-43

#1

Post napisał: creative1agh » 06 lis 2010, 00:32

Witam serdecznie,

silnik krokowy jak w temacie, ośmioprzewodowy. Rozszyfrowałem poszczególne cewki za pomocą omomierza. Podłączając dwie dowolne z czterech dostępnych, silnik działa, choć dość mocno się grzeje ( sterownik 2 A, zasilanie 12 V ).
Pytanie moje jest takie: czy jest jakiś uniwersalny sposób na rozszyfrowanie kolejności ( początków) uzwojeń?? Próby podłączenia w konfiguracji równoległej sprowadzają się do drżenia osi silnika, w najlepszym razie uda się, że się kręci, jednak ma wtedy bardzo niski moment ( bez problemu zatrzymam palcem oś silnika - zaznaczam, że przy podłączeniu jedynie dwóch dowolnych cewek próba jego zatrzymania się nie udaje).
Przekopałem wujka google, znalazłem starą kartę do innego silnika niestety, z adnotacją na anglojęzycznym forum, że ktoś pisał maila do minebea i nie udostępniają informacji o tak starych silnikach ( dokładniej chodziło o to, że prawdopodobnie były produkowane pod konkretne zamówienie ).
http://web.archive.org/web/200502241827 ... 04-51V.pdf
Nie ma się nawet czym sugerować bo tam jest inna liczba wyprowadzeń.

Może ma ktoś podobny wynalazek i zna kolory przewodów poszczególnych cewek?
8 przewodów - pary:
czarny-różowy
biały-żółty
pomarańczowy -zielony
niebieski - fiolet ( coś podobnego do fioletu).

Mam dwa takie silniczki, jednemu nawet zdjąłem tylną obudowę w akcie desperacji i wyjąłem wirnik ( łożyska wchodzą suwliwie, więc palcami wszystko wyszło), ale niestety wszystkie przewody wchodzą między obudowę a uzwojenia i nie widać dosłownie nic.

Jeśli nie ma innego sposobu, zniszczę wtyczkę, i będę próbował na piechotę, ale trochę możliwości jest podłączenia tego, zresztą już trochę próbowałem i bez efektu.



Tagi:


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7735
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#2

Post napisał: pukury » 06 lis 2010, 00:40

witam
silnik rozebrałeś raczej bez sensu - bez urazy .
jaki masz sterownik ?
silnik łączysz jako bipolarny czy jako unipolarny ?
rozrysuj sobie spokojnie schemat silnika i powoli dojdziesz co i jak .
kombinacji wiele niema - wbrew pozorom .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#3

Post napisał: Leoo » 06 lis 2010, 10:56

Tutaj opisałem prosty sposób identyfikacji:
https://www.cnc.info.pl/topics14/sposob ... 552,10.htm


mateuszkx80
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 83
Rejestracja: 24 cze 2010, 08:47
Lokalizacja: Białka

#4

Post napisał: mateuszkx80 » 06 lis 2010, 16:58

Witam.
Też mam ten silnik i próbuję go podłączyć.
Jest on bardzo słaby i nie wiem, czy go dobrze podłączyłem.

Połączenie szeregowe:
A-czerwony
A- żółty
B- pomarńczowy
B- fioletowy

czarny+biały
zielony+niebieski

Bardzo proszę o sprawdzenie podłączenia
Pozdrowienia dla YOU


Autor tematu
creative1agh
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 264
Rejestracja: 25 sty 2009, 21:11
Lokalizacja: Kraków

#5

Post napisał: creative1agh » 06 lis 2010, 19:16

Zdaje sobie sprawę, że bez sensu to było, jednak jak pisałem wcześniej - to już w akcie desperacji :) co i tak nic nie pomogło.
Nie uszkodziłem nic, zresztą piekarzem nie jestem, mam do czynienia z mechaniką na codzień, więc gdyby były z tym jakieś problemy, nie zabierał bym się za to:).

Pozostaje mi zabawa z podłączaniem po kolei.
Dziękuję za odpowiedzi.
Sterownik to ten na TA8435H : http://www.ottop.republika.pl/sterownik8435.shtml wraz z płytą główną z forum. Silniki w konfiguracji bipolarnej.
Wszystko działa, powoli opanowuję SheetCam'a, LazyCam, sterownik ładnie współpracuje z Mach 3, z 2 też bez problemów, silniki też ok, jednak praca tylko na połowie cewek jakoś tak mi nie w smak ...

Będę próbował z tą kabelkologią, jak uda się coś ułożyć, napiszę. Sporo tych silników jest na alledrogo. Wydaje mi się że na początek dość fajna opcja, bo kwoty groszowe a jeszcze przekładnię 1:3 na pasku dostałem - gdyby silnik miał problem z uciągnięciem, założę i kosztem prędkości przesuwu umożliwię mu pracę.

Pozdrawiam serdecznie :)


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7735
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#6

Post napisał: pukury » 06 lis 2010, 19:34

witam.
nie chodzi o piekarstwo ani sztukę bednarską - silniki " nie lubią " wyciągania wirnika .
dzieją się ( mogą ) dziwne rzeczy z magnesami i spada moment silnika .
jaki to silnik ? - daj jakiegoś linka do allegro .
" ziomalom " trzeba jakoś pomagać :razz:
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares


Autor tematu
creative1agh
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 264
Rejestracja: 25 sty 2009, 21:11
Lokalizacja: Kraków

#7

Post napisał: creative1agh » 06 lis 2010, 20:49

:) tak naprawdę to mieszkałem przez 5 lat w krakowie:) choć daleko nie mam :) okolice alwerni :)
to tylko takie wtrącenie :)
rozszyfrowałem wyjścia tego silnika. Zajeło mi to chwilę, musiałem odciąć wtyczkę by szybko i pewnie łączyć przewody, ale już jest :)
Oto wyniki:
A1 żółty - biały
A2 pomarańczowy - zielony

B1 niebieski - fiolet
B2 czerwony - grafit

pierwszy z podanych kolorów to początek każdego z uzwojeń, pary są A i B.
Jakbyście widzieli jak to teraz wygląda ... ;)

Dziękuję Leoo - dzięki jego wskazówce udało się sparować uzwojenia ( choć szczerze powiem że w takiej konfiguracji par jaka mi z tej wskazówki wyszła, silnik nie działał. Musiałem ją wymieszać ;) - ale przynajmniej miałem co mieszać :) )

Link do tego silniczka:
http://allegro.pl/silnik-krokowy-minebe ... 94782.html -
nie chcę reklamować, ale kupiłem parę rzeczy u tego sprzedającego ( do cnc ) i wszystko było jak najbardziej ok.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”