Witam.
Trafiłem na sześciodrutowe silniki Minebea, które, patrząc według tego schematu: Numbering System nie mają opisane w drugim członie "U" ani "B" (unipolar/bipolar).
W katalogu z kolei nie ma tego dokładnie typu, a te które są, w kolumnie "Drive Sequence" są opisane jako "UNI-POLAR" lub "BI-POLAR". Tabelka z opisem pinów jest wspólna dla obu typów.
Teraz pytanie: Czy przy podłączaniu do sterownika bipolarnego (cztery wyjścia do dwóch cewek) jest istotne to "Drive Sequence", czy też, niezależnie od owej sekwencji, można je traktować po prostu jako "hybrydowe" i podłączać tak, jak to zostało pokazane np. na akcesoria.cnc?
Silniki hybrydowe Minebea
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silniki sześcioprzewodowe to unipolarne, o ile nie trafiłeś na trójfazowy. Możesz zwyczajnie włączyć "połówki" faz do sterownika bipolarnego. Silnik powinien osiągać lepsze parametry niż katalogowe. Możesz włączyć obie połówki (środki zostawiasz wolne) do sterownika ale trzeba uważać na temperaturę, silnik będzie wolniejszy ale moment trzymający zwiększy się.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 243
- Rejestracja: 29 mar 2006, 23:24
- Lokalizacja: Laski, gm. Izabelin
Dzięki. Czyli właściwośc "Drive Sequence" jest istotna tylko, gdybym miał podłączyć wszystkie końcówki do odpowiedniego sterownika?
Raczej nie, wszystkie silniki z tej serii opisane w dataszicie są dwufazowe. Zresztą sprawdzę.Leoo pisze:Silniki sześcioprzewodowe to unipolarne, o ile nie trafiłeś na trójfazowy.
O, tego nie wiedziałem. Więc one raczej nie są przewidziane do pracy z zasilaniem całej cewki naraz?Leoo pisze:Możesz włączyć obie połówki (środki zostawiasz wolne) do sterownika ale trzeba uważać na temperaturę