Strona 1 z 2

Rosyjski silnik - typ i sposób sterowania?

: 31 sty 2010, 16:16
autor: Pit91
Witam :wink:

Ostatnio dostałem jakiś rosyjski silnik, jednak nie mam pojęcia co to za typ silnika i w jaki sposób można nim sterować. Posiada on 6 przewodów gdy się sprawdza przejścia miernikiem to są podzielone na 3 pary - 2 mają po 16om i jedna 28om. Poniżej dodaję kilka zdjęć i proszę o pomoc z tym silnikiem;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam :wink:

: 31 sty 2010, 16:31
autor: KAJOS
Ten silnik prawdopodobnie pochodzi z licznika energii elektrycznej.Raczej zero pożytku z tego zipca nie bedzie do niczego.Chyba że ma sie tylko obracac :P

: 31 sty 2010, 16:44
autor: Pit91
Silnik miał przekładnie i jakieś koło (przełącznik) wraz z obudową.
Chciałbym uruchomić ten silnik, więc proszę o pomoc.

Zdjęcia

Obrazek

Obrazek


Pozdrawiam :wink:

: 31 sty 2010, 17:01
autor: KAJOS
Poszukaj na forach modelarskich :) np. tutaj masz temat :)

: 31 sty 2010, 17:34
autor: Pit91
A czy wiesz w ogóle jaki to jest typ silnika?? szukałem już chyba wszędzie, jednak nie mam pojęcia jaki to jest typ i co za tym idzie nie wiem w jaki sposób można go uruchomić.

: 31 sty 2010, 17:47
autor: KAJOS
BLDC :mrgreen:

: 31 sty 2010, 22:42
autor: Leoo
KAJOS pisze:BLDC :mrgreen:
Niebardzo.
O ile wirnik wykonany jest w postaci aluminiowego kubka, raczej będzie to silniczek indukcyjny :cool:
Do sterowania będzie potrzebny falowniczek.

: 31 sty 2010, 23:28
autor: Pit91
Czyli jeżeli jest potrzebny falownik, to nie będzie się opłacać uruchomić tego silnika, a szkoda.
No chyba że znacie jakiś sposób na tanie uruchomienie tego silnika :?:

: 01 lut 2010, 01:13
autor: KAJOS
Leoo pisze:
KAJOS pisze:BLDC :mrgreen:
Niebardzo.
O ile wirnik wykonany jest w postaci aluminiowego kubka, raczej będzie to silniczek indukcyjny :cool:
Do sterowania będzie potrzebny falowniczek.
- no to fakt :P no to najprosciej z sieci z gniazda siłowego 400v :shock:

: 01 lut 2010, 08:46
autor: Leoo
Silnik trójfazowy można zmusić do pracy na jednej fazie z użyciem kondensatora ale moment obrotowy spadnie. Szczegóły znajdzie Kolega na Elektrodzie.
Osobiście bał bym się podłączać taki silniczek bezpośrednio do 230/400V, lepiej przez transformator (autotransformator).