silniki z allegro

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.
Awatar użytkownika

Autor tematu
kot1979
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 533
Rejestracja: 05 lip 2006, 09:01
Lokalizacja: Sulejowek
Kontakt:

silniki z allegro

#1

Post napisał: kot1979 » 06 lip 2006, 15:15

Co myslicie o tym zestawie silnikow krokowych do frezarki o wielkosci y-1500 , x-650 , z- 150.
http://www.allegro.pl/item114188827_zes ... i_cnc.html

zeby nepedzaly osie "x" i "z" do napedu bramy cos wiekszego.Oczywiscie w przypadku kiedy mozna mieszac typy silnikow w jednej frezarce bo tego tak naprawde nie wiem .

Typ frezarki z ruchoma brama a to link do tego co chce budowac.
https://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?p ... ff3f#18495



Tagi:

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#2

Post napisał: bartuss1 » 06 lip 2006, 17:01

no z paskami i stosunkiem np 1:2 to pociągną ale spadnie predkośc posuwów, ja kupuje silniki 1,9 Nm 2,8A po 145zł w cnc.profi - taka firma z Wrocka, na tą dłuższą oś - dwa silniczki na dwóch śrubach skrajnie umieszczonych i napietych, łozyskowanych na 4 lozyskach 2 wzdluznych i 2 poprzecznych - silniczki zsynchronizowane i przy okazji eliminuje się przekaszanie bramy.
na oś Z może być słabszy silniczek, bo nie ma tu momentów od sił skrawania składowych Fx i Fy i przeniesienia zespołow osi.
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


pit202
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 863
Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
Lokalizacja: --

#3

Post napisał: pit202 » 06 lip 2006, 17:46

na oś Z może być słabszy silniczek, bo nie ma tu momentów od sił skrawania składowych Fx i Fy i przeniesienia zespołow osi.
a tu sie nie zgodze z tym mniejszym silnikiem, pomimo braku sil skrawajacych bocznych, mamy siły wciagające frez ( wrzeciono ) w materiał ze wzgledu na srubowy ksztalt narzędzia, dodatkowo dochodzi nam ciezar wrzeciona ( czego nie mamy w innych osiach ) , jeszcze nie spotkalem sie aby w jakiejkolwiek maszynie silnik w osi Z byl mniejszy od pozostałych.
PiteR

Awatar użytkownika

Piotrjub
Moderator
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1494
Rejestracja: 11 kwie 2005, 13:00
Lokalizacja: Gdansk

#4

Post napisał: Piotrjub » 06 lip 2006, 19:39

ja również


pltmaxnc
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1342
Rejestracja: 13 sie 2004, 13:58
Lokalizacja: warszawa

#5

Post napisał: pltmaxnc » 06 lip 2006, 20:41

Silnik osi z jest rzeczywiście mniej obciążony od x i y. Możemy zastosować mniejszy a ciężar wrzeciona równoważyć sprężyną.
Nie wiem czy ma to sens w konstrukcjach amatorskich, lecz widzialem takie rozwiazania.

Awatar użytkownika

Autor tematu
kot1979
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 533
Rejestracja: 05 lip 2006, 09:01
Lokalizacja: Sulejowek
Kontakt:

#6

Post napisał: kot1979 » 06 lip 2006, 21:15

czyli os "z" moze byc mniejszym silnikiem zasilany a reszta osi musi miec taka sama sile (inaczej mowiac silniki jednakowe na osiach x i y).oki slucham dalej co macie do powiedzenia:) im wiecej wypowiedzi tym lepiej:)

Awatar użytkownika

Piotrjub
Moderator
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1494
Rejestracja: 11 kwie 2005, 13:00
Lokalizacja: Gdansk

#7

Post napisał: Piotrjub » 06 lip 2006, 21:31

Jak dobieram silniki to zawsze najbardziej martwie sie o os Z i tam powinien byc najmocniejszy silnik a na pewno nie najslabszy.


pit202
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 863
Rejestracja: 02 lip 2004, 23:38
Lokalizacja: --

#8

Post napisał: pit202 » 06 lip 2006, 21:32

oki slucham dalej co macie do powiedzenia:) im wiecej wypowiedzi tym lepiej:)
czytaj stare posty albo zadawaj konkretne pytania nikt tu nie bedzie dla kazdego z osobna robił wykładów - generalnie kazdy pyta o to samo tylko inaczej.
czyli os "z" moze byc mniejszym silnikiem zasilany a reszta osi musi miec taka sama sile
moze byc , tak samo jak mozesz miec zupełnie inne silniki w osi X i Y , mozesz miec 2 roznych mocy i zupelnie innych parametrów o ile bedziesz potrafił je ustawic w programie sterującym.
PiteR

Awatar użytkownika

Autor tematu
kot1979
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 533
Rejestracja: 05 lip 2006, 09:01
Lokalizacja: Sulejowek
Kontakt:

#9

Post napisał: kot1979 » 06 lip 2006, 23:25

no walsnie pytalem czy moga byc rozne silniki i w koncu ktos na to pytanie odpowiedzial:) co do starych postow to wiem wiekszosc ich przegladalem ale nieraz ciezko wszystko znalesc i zapamietac.

i jeszcze jedno pytanie czym sie rozni silnik ktory ma np: 1,6Nm i 2,9 A od silnika ktory tez ma 1,6Nm i 4A ?

czy prad silnika decyduje o jego predkosci obrotowej?o tej sile trzymania jak wyzej 1,6 Nm?

Awatar użytkownika

markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3962
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#10

Post napisał: markcomp77 » 06 lip 2006, 23:31

kot1979 pisze:czy prad silnika decyduje o jego predkosci obrotowej
prąd decyduje o sile czyli o momencie... ale oczywiście zależy od ilości zwojów
szczegółów realizacji... itp itd

na szybkość silnika krokowego... a raczej na spowolnienie szybkości opadania momentu siły przy wzroście szybkości wpływa napięcie (przy sterowaniu czoperowym)

STEPPER: wpływ napięcia i prądu na osiągi silnika
http://*/viewtopic.php?t=42
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”