witam,
mam prawie 5kgsilnik Aerotecha 1000DC model 1210 i chce go sterowaćz UHU w wersji z tranzystorami irfn260p czyli uhu 120V35A. Myślę, że to będzie dobre jest tylko problem z doborem transformatora do zasilania układu. Jak to jest z serwami? W danych technicznych napisane jest że prąd ciągły silnika to 6A, rekomendowane napięcie 80V (max 130V). Rated power silnika to niby 220W. W takim razie jaka jest prawność silnika skoro tylko 220W jest na wale?? czy aż tak tragicznie? bo przecież U*I daje 80V*6A=480W. Moment cągły silnika to 1,48Nm, a w szczycie silnik ma 7,1Nm no i nie podali prądu tylko stałą 0,25Nm/A co daje 28,4A w szczycie.
Jak mam więc dobrać toroida? Dla wartości ciągłych silnika wychodzi że muszę kupić wielki transformator 500VA!! a co ze szczytowymi wartościami, które jak wiadomo będą szeroko używane przy wszelkich przyspieszeniach maszyny?
Silnik ten ma napędzać oś Z, która waży ponad 120kg i planuję przełożenie 6:1 i mam śrubę kulową ze skokiem 10mm.
Co o tym myślicie?
Jaki transformator do serwosilnika osi Z? proszę o pomoc
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Przy obliczeniach napięcia zasilania trzeba wziąć pod uwagę jego wzrost o 1,41 po filtrowaniu. Moment szczytowy silnika występuje praktycznie tylko podczas ruszania, prąd pochodzi wówczas z kondensatorów. Kiedy maszyna hamuje prąd przepływa od silnika do kondensatorów, tak więc dynamiczna jazda nawrotna nie wymusza zapewnienia zasilania o mocy porównywalnej ze szczytową. Stosowanie zbyt wysokiego napięcia zasilającego przeważnie powoduje nadmierne nagrzewanie się silnika.
Wymagany transformator powinien mieć ok. 60V i 6A.
Wymagany transformator powinien mieć ok. 60V i 6A.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 421
- Rejestracja: 24 gru 2005, 12:59
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Dziękuję za podpowiedź o tym szczytowym poborze... o pierwiastku z 2 to wiem:)
teraz mam jeszcze 2 silniki BAUTZ 60V 8A / peak 10A dla osi X i Y. Jakie tu trafo zamówić? 17A znamionowego i napięcie znamionowe 45VAC (64VDC) starczy? bo ceny takich trafo nie są małe...
czyli dla silnika osi Z wystarczy 60VAC (84VDC) i 6A? a reszta prądu przy ruszaniu z baterii kondensatorów?? czy wystarczy przyjąć 1000uF na każdy 1A prądu? czyli 6 - 10 tyś uF/ 100V da rady?
wolę się spytać bo finanse nie są nieskończone a chcę uniknąć błędów... frezareczkę robię do celów hobbystycznych więc tym bardziej każda złotówka się liczy:/
teraz mam jeszcze 2 silniki BAUTZ 60V 8A / peak 10A dla osi X i Y. Jakie tu trafo zamówić? 17A znamionowego i napięcie znamionowe 45VAC (64VDC) starczy? bo ceny takich trafo nie są małe...
czyli dla silnika osi Z wystarczy 60VAC (84VDC) i 6A? a reszta prądu przy ruszaniu z baterii kondensatorów?? czy wystarczy przyjąć 1000uF na każdy 1A prądu? czyli 6 - 10 tyś uF/ 100V da rady?
wolę się spytać bo finanse nie są nieskończone a chcę uniknąć błędów... frezareczkę robię do celów hobbystycznych więc tym bardziej każda złotówka się liczy:/