Strona 1 z 2

CO TO ZA SILNIK??????

: 24 mar 2006, 00:16
autor: bogus105
jest to silnik firmy MERA ZAP. typ:EDS-12 P42. czy wie ktos cos na temat tej firmy i co to jest za silnik?? posiada on piec przewodow: zielony, niebieski, zolty, czerwony i czarny. cos jakby krokowy ale... nie sa wyczuwalne zadne kroki przy obracaniu rotorem:/ srednica 85mm wysokosc samego silnika bez walu 100mm, waga 2,65kg. prosze i jakies informacje.niestety nie udalo mi sie teraz zalaczyc jego zdjec bo serwer ma jakies bledy, sprobuje pozniej:/

: 24 mar 2006, 07:40
autor: chomikaaa
zdjecie musi byc w rozdzialce 600x800 nie moze byc np 800x600 musi tez malo wazyc

: 24 mar 2006, 09:19
autor: Clash
Byc moze jest to silnik DC z wbudowanym enkoderem.

: 24 mar 2006, 12:17
autor: gmaro
pewnie silniki masz takie jak ja mam oto link :
-=mój wątek=-

Silnik też posiada 5 kabli przy czym 2 to na pewno zasilanie silnika..

img]Obrazek[/img]Obrazek[/img]Obrazek[/img]

też do końca nie wiadomo co to za silniki :(

: 24 mar 2006, 12:26
autor: anoda
A trzy pozostałe kable są od czytnika enkodera szczelinowego Masa -zasilanie LED-a i fotodioda. Ciekawe jakie przełożenie ma przekładnia zębata i ile ma luzu przy nawrocie.

: 24 mar 2006, 12:40
autor: gmaro
anoda pisze:Ciekawe jakie przełożenie ma przekładnia zębata i ile ma luzu przy nawrocie.
- luz prawie znikomy ciężko tak na oko powiedzieć , a co do samego silnika to posiadam 2 sztuki ;
- nie mam sterowania do niego + do tego niewiem jak go sprawdzić :( ;
- są wielkosci jak kolega bogus105 opisuje (100 mm bez walu i przekładni a średnica to okolo 90 dokładne wymiary mogę podac po powrocie do domku)

: 24 mar 2006, 15:09
autor: bogus105
oto zdjecia mojego silnika. nie ma on przekladni zadnej. wal napedowy ma jakies 10mm srednicy. wie ktos cos na temat tef firmy?? podobno miescila sie gdzies w Ostrowcu...

: 24 mar 2006, 21:36
autor: ALZ
Napięcie znamionowe 12,4V
Pobór mocy silnika 36 W
Prąd w paśmie silnika 1,45 A
liczba pasm 4
Skok znamionowy 3,46 stopni
Moment znamionowy 0,25 Nm
Maks. moment synchro-
nizujący 0,6 Nm
Moment rozruchowy 0,3 Nm
Moment bezwładności
wirnika 960
Rezystencja pasma 8,5 Ohm
Impedancja pasma 15,3 Ohm
Częstotliwość graniczna 600 Hz

Jest to czteropasmowy silnik skokowy o wirniku reluktancyjnym produkownym przez Zakłady Automatyki Przemysłowej w Ostrowie Wielkopolskim.

: 24 mar 2006, 22:35
autor: bogus105
wow:):):):)dzieki:) jakos na oko maly ma ten moment...reszty nie za bardzo rozumiem:/ co jest w jego budowie innego ze nie sa wogole wyczuwalne kroki, co to znaczy ze "4 pasmowy" i jak sie tym steruje? ma piec kabli czyli jak zwyklym silnikiem unipolarnym?

: 25 mar 2006, 00:29
autor: ALZ
Jest to silnik skokowy o wirniku biernym z miękkiej stali i dlatego poszczególne kroki są niewyczuwalne i obraca się bez oporów. Generalnie są to dość "cienkie" silniki w porównaniu z ogólnie dostępnymi silnikami hybrydowymi i mają dość wredną tendencję do oscylacji. W mniej odpowiedzialnych i mało obciążonych konstrukcjach można je zastosować. Bynajmniej ze względu na ilość pasm mogą być lepsze od dwupasmowych silników od naszych żółtych "przyjaciół" (miałem do czynienia właśnie z takimi silnikami-parametry katalogowe były super ale w praktyce okazało się że to totalne g...o i 400 Hz było dla nich mie lada wyczynem). Z silników które masz można całkiem sporo wydusić przez sterowanie z forsowaniem tzn. szpilkami napięcia ok 40V.