krzysiekgrab pisze:Jeden sterownik na dwa silniki raczej odpada
Jeśli dwa silniki są identyczne, wówczas można je włączyć do jednego sterownika o ile jego sumaryczna wydajność prądowa będzie wystarczająca.
krzysiekgrab pisze:Np. w machu możemy ustawić odpowiednią wartość stepper(liczba kroków silnika na posuw 1mm), więc silniki będą wysterowane w odpowiedni sposób. jest coś czego nie widzę??:)
Jeśli z jakichś powodów np. lewa część bramy zostanie na chwilę przyblokowana podczas pracy wówczas nastąpi jej przekoszenie, gdyż silnik zgubi krok. Taka sytuacja pozostanie niezauważona do czasu pomiaru wykonanych detali.
W drugim przypadku, kiedy sterowanie jest wyłączone, można ręcznie obrócić osią jednego z silników a po włączeniu efekt będzie taki jak poprzednio.
Żeby uniknąć w/w problemów należy obie śruby połączyć mechanicznie np. pasem zębatym.