Strona 1 z 2
Pierwsze uruchomienie
: 11 lis 2009, 10:59
autor: michaug
Witam,
mam problem z uruchomieniem całości. Po podłączeniu zasilania i ustawieniu sygnału enable w stan wysoki silniczki tak jakby załączają się (syczą). Po podaniu komendy g0 x10 y10 z10 wirniki powoli zaczynają drgać. Nie wiem w czym tkwi problem. Sprawdałem napięcie na sygnale ena sterownika i nie pokazuje mi tam 5v (a wyczytałem że powinno być).
Pozdrawiam
: 11 lis 2009, 11:04
autor: KAJOS
Jaki program do sterowania ?? jakie stery ??
: 11 lis 2009, 11:13
autor: michaug
Pełna konfiguracja:
SSK-MB1 + SSK-B05 + MZ1 + KH42JM2B111
Program Mach2
Parametry silnika:
* Prąd 1,2 A
* Napięcie 5,16 V
* 1,8 /step
* połączenie 6 przewodowe
* długość korpusu 42 mm
* szer/wys 42 mm
* długość całości 59 mm
* średnica ośki ok 5 mm
* średnica koła zębatego 9 mm
* waga 0,27 kg szt
: 11 lis 2009, 11:41
autor: KAJOS
A więc moze być :
- złe podłaczenie silników
- złe ustawienia w Mach-u pobaw sie w zakładce CONFIG > MOTOR TUNING - i tu masz dla poszczególnych osi ustawienia silnika ... - to najprawdopodobniej.
: 11 lis 2009, 11:57
autor: Leoo
Jakim napięciem Kolega zasila silniki?
Jaki prąd fazowy został ustawiony?
: 11 lis 2009, 15:05
autor: michaug
Witam,
do sterownika doprowadzone jest napięcie 30V (max dopuszczalne).
Prąd ?? nie ma regulacji zewnętrznej podobno ten układ posiada wewnętrzną automatyczną.
Od czego zacząć w tym MOTOR TUNING? Wczoraj próbowałem tam różne parametry ustawić i nic się nie zmieniało.
Pozdrawiam
: 11 lis 2009, 15:17
autor: KAJOS
Po pierwsze ustaw aby impuls miał taki przebieg ,niebieska linia.

: 11 lis 2009, 17:44
autor: Leoo
michaug pisze:Prąd ?? nie ma regulacji zewnętrznej podobno ten układ posiada wewnętrzną automatyczną.
Kolega nawet nie przeczytał instrukcji.
Konkretnie ten sterownik umożliwia wybranie jednej spośród dwóch wartości prądu tj. 1A albo 1,5A. Silnik wymaga 1,2A tak więc radzę ustawić 1A.
W "Motor tuning" trzeba zacząć od wciśnięcia przycisku (po prawej) wybierającego jedną z osi, a na koniec "SAVE AXIS SETTINGS".
Zanim jednak Kolega zacznie stroić silniki, pasowało by sprawdzić konfigurację pinów STEP/DIR/ENABLE w "Ports and Pins".
: 11 lis 2009, 17:54
autor: michaug
Kolego Leoo krytykować łatwo, założę się, że istnieją pewne dziedziny w których jesteś tak zielony jak trawa, ale to bez obrazy.
Już dawno przeczytałem i skonfigurowałem poprawnie sterowniki. Najpierw na sucho a potem z silnikami (miałem 5 i jeden rozkręciłem dla sprawdzenia wyprowadzeń uzwojeń). Być może błędem jest, że ustawiłem sterownik dla współpracy z silnikami powyżej 1,35Nm.
Piny są poprawnie ustawione, kilkakrotnie sprawdzałem.
: 11 lis 2009, 18:22
autor: Leoo
michaug pisze:Piny są poprawnie ustawione, kilkakrotnie sprawdzałem.
Czyli wszystko działa poprawnie.
Powodzenia przy frezowaniu.
[ Dodano: 2009-11-11, 18:33 ]
michaug pisze:Kolego Leoo krytykować łatwo, założę się, że istnieją pewne dziedziny w których jesteś tak zielony jak trawa
Owszem, w bardzo wielu. Jednak jeśli chodzi o czytanie, to przynajmniej staram się trzymać fason.
Niemniej pozwolę sobie przytoczyć fragment z opisu sterownika, bo tego pewnie też Kolega nie czytał:
"Do zacisków GND i VCC należy doprowadzić napięcie zasilania +24..30V,
zaciski A-, A+, B-, B+ służą do podłączenia silnika krokowego.
Do zacisków CLK, DIR, ENA doprowadzamy impulsy sterujące , wejście
ENA (enable) włącza prąd w uzwojeniach silnika krokowego-podanie
na te wejście stanu niskiego załącza silnik."
Czyli jakie napięcie u Kolegi podawane jest na "te wejście" kiedy ENABLE jest aktywne?