Dobry Silnik ??
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 lip 2004, 15:23
- Lokalizacja: Ko?cian
Dobry Silnik ??
Mam 3 silniki :
- typ : 103G771-0611
- producent : SANYO DENKI CO., LTD - Made in Japan
- rozdzielczość : 1,8 stopnia/krok - 200 kroków na obrót
- sterowanie : 2,46V 1,82A na cewke
- rezystancja cewki : 1,4 OHM
Jak myślicie jaki moment posiada ten silnik??
Czy będzie odpowiedni do takiej domowej frezareczki??
- typ : 103G771-0611
- producent : SANYO DENKI CO., LTD - Made in Japan
- rozdzielczość : 1,8 stopnia/krok - 200 kroków na obrót
- sterowanie : 2,46V 1,82A na cewke
- rezystancja cewki : 1,4 OHM
Jak myślicie jaki moment posiada ten silnik??
Czy będzie odpowiedni do takiej domowej frezareczki??
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 988
- Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
- Lokalizacja: lodz
zobacz tutaj i cos sobie wywnioskuj http://magiist.free.eplanet.hu/_dwad_/f ... /Motor.htm
jest tam z jeden podobny silnik przynajmniej j.w. patrz na prad fazy i odpowiednio uwzglednij poprawke na moment aha jest to moment trzymajacy pozniej jest mniej mniej i jeszcze mniej
jest tam z jeden podobny silnik przynajmniej j.w. patrz na prad fazy i odpowiednio uwzglednij poprawke na moment aha jest to moment trzymajacy pozniej jest mniej mniej i jeszcze mniej
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3
- Rejestracja: 07 lip 2004, 09:40
- Lokalizacja: Polska
Moment silnika możesz zmierzyć dynamometrem. Domyślam się jednak, iż nie posiadasz takiego sprzętu. W domowych warunkach możesz wyznaczyć moment trzymający silnika w następujący sposób:
- załóż na oś silnika kółko
- nawiń na nie sznurek
- podłącz do silnika napięcie takie jakie zaleca producent
- na sznurek dokładaj ciężarki
- zwiększaj je do chwili, gdy silnik „puści” – ciężarki zaczną opadać
- moment oblicz ze wzoru: M = m g r
Gdzie: M – moment [Nm]
m – masa ciężarków [kg]
g – przyspieszenie ziemskie 9,81 [m/s2]
r – promień kółka [m]
Jest to moment trzymający, czyli w przybliżeniu siła jaką ma silnik po starcie. Podczas pracy moment ten zmniejsza się wraz ze wzrostem prędkości obrotowej.
- załóż na oś silnika kółko
- nawiń na nie sznurek
- podłącz do silnika napięcie takie jakie zaleca producent
- na sznurek dokładaj ciężarki
- zwiększaj je do chwili, gdy silnik „puści” – ciężarki zaczną opadać
- moment oblicz ze wzoru: M = m g r
Gdzie: M – moment [Nm]
m – masa ciężarków [kg]
g – przyspieszenie ziemskie 9,81 [m/s2]
r – promień kółka [m]
Jest to moment trzymający, czyli w przybliżeniu siła jaką ma silnik po starcie. Podczas pracy moment ten zmniejsza się wraz ze wzrostem prędkości obrotowej.
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 23
- Rejestracja: 09 lip 2004, 12:20
Dobry Silnik ??
Witam.
caos napisał:
Bez szczegółowych danych producenta nie dowiesz sie konkretnie jakiej mocy jest silnik.
Można to ocenic orientacyjnie po wielkości i wadze silnika, prądzie uzwojen. Silnik o którym piszesz wazy okolo 0,5Kg. czyli mozna wnioskowac ze jego moment bedzie gdzies w okolicach 0,5Nm.
Wtym momencie przypomniał mi sie kawał o ważeniu.
Ale przejdzmy do tematu . Nieraz silniki o dużej masie są o wiele słąbsze od silników wyglądających bardzo niepozornie.
Darek przytoczył tu sposób chyba najczęściej stosowany. Stosuję ten sposób do określania siły oraz do dobrania odpowiednich ustawień sterownika (podział kroków) i najważniejszego parametru częstotliwosci taktowania silnika.
caos napisał:
Bez szczegółowych danych producenta nie dowiesz sie konkretnie jakiej mocy jest silnik.
Można to ocenic orientacyjnie po wielkości i wadze silnika, prądzie uzwojen. Silnik o którym piszesz wazy okolo 0,5Kg. czyli mozna wnioskowac ze jego moment bedzie gdzies w okolicach 0,5Nm.
Wtym momencie przypomniał mi sie kawał o ważeniu.
Ale przejdzmy do tematu . Nieraz silniki o dużej masie są o wiele słąbsze od silników wyglądających bardzo niepozornie.
Darek przytoczył tu sposób chyba najczęściej stosowany. Stosuję ten sposób do określania siły oraz do dobrania odpowiednich ustawień sterownika (podział kroków) i najważniejszego parametru częstotliwosci taktowania silnika.