Silnik krokowy EDS-12
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 731
- Rejestracja: 01 mar 2008, 18:08
- Lokalizacja: Warszawa
Silnik krokowy EDS-12
Witam
Ostatnio wpadły mi w ręce takie silniki.
Nie mogę 'wygooglować' żadnych informacji...
Może ktoś z Szanownych Kolegów spotkał się z takimi silnikami lub ma jakieś informacje na ich temat.
Oznaczenia widoczne na tabliczce znamionowej.
Wymiary silnika: średnica 85mm, długość bez ośki 105mm, średnica ośki 10mm, pięcioprzewodowy. Waga ponad 2,5kg.
Pozdrawiam
Ostatnio wpadły mi w ręce takie silniki.
Nie mogę 'wygooglować' żadnych informacji...
Może ktoś z Szanownych Kolegów spotkał się z takimi silnikami lub ma jakieś informacje na ich temat.
Oznaczenia widoczne na tabliczce znamionowej.
Wymiary silnika: średnica 85mm, długość bez ośki 105mm, średnica ośki 10mm, pięcioprzewodowy. Waga ponad 2,5kg.
Pozdrawiam
- Załączniki
-
- EDS-12.JPG (41.87 KiB) Przejrzano 1670 razy
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 106
- Rejestracja: 20 lip 2006, 20:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
A jakich informacji Kolega konkretnie potrzebuje?
Generalnie najważniejsze parametry sinika można wyznaczyć samemu (mowa tutaj o momencie trzymającym, sterowaniu).
Jeśli chodzi o budowę Twojego silnika to ja stawiałbym na silnik unipolarny- świadczyć mogą o tym wyprowadzenia, których jest 5 zatem jeden z nich jest wspólny a cztery pozostałe są drugimi końcami cewek (pierwszym końcem każdej cewki jest przewód wspólny). I to też można bez problemu sprawdzić omomierzem, a opór cewek może z grubsza podpowiedzieć nam jaką moc uzyskasz.
Jak już będziesz miał pewność co do sterowania to możesz sprawdzić sobie moment silnika mocując do jego ośki ramię na końcu którego zawieszasz ciężarek. Ciężarek odsuwasz od ośki silnika do momentu aż ten nie będzie sobie radził z jego trzymaniem. Moment= dułogść ramienia* ciężar obciążnika.
Zakładając początkowy moment równy 2Nm możesz na 0,5metrowym ramieniu zawiesić obciążenie o masie 0,4kg.
Generalnie najważniejsze parametry sinika można wyznaczyć samemu (mowa tutaj o momencie trzymającym, sterowaniu).
Jeśli chodzi o budowę Twojego silnika to ja stawiałbym na silnik unipolarny- świadczyć mogą o tym wyprowadzenia, których jest 5 zatem jeden z nich jest wspólny a cztery pozostałe są drugimi końcami cewek (pierwszym końcem każdej cewki jest przewód wspólny). I to też można bez problemu sprawdzić omomierzem, a opór cewek może z grubsza podpowiedzieć nam jaką moc uzyskasz.
Jak już będziesz miał pewność co do sterowania to możesz sprawdzić sobie moment silnika mocując do jego ośki ramię na końcu którego zawieszasz ciężarek. Ciężarek odsuwasz od ośki silnika do momentu aż ten nie będzie sobie radził z jego trzymaniem. Moment= dułogść ramienia* ciężar obciążnika.
Zakładając początkowy moment równy 2Nm możesz na 0,5metrowym ramieniu zawiesić obciążenie o masie 0,4kg.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 731
- Rejestracja: 01 mar 2008, 18:08
- Lokalizacja: Warszawa
Dziękuję za odpowiedzi.
Pomierzyłem omomierzem cewki i wychodzi tak:
czarny z każdym inny przewodem 9 ohm
pozostałe kolory między sobą 18 ohm
Może mi ktoś powiedzieć co z tego wynika i jakich sterowników powinienem użyć do tych silników. Jakim napięciem powinny być zasilane.
Ehh jak nie ma schematu czarno na białym to głupieje...
Pomierzyłem omomierzem cewki i wychodzi tak:
czarny z każdym inny przewodem 9 ohm
pozostałe kolory między sobą 18 ohm
Może mi ktoś powiedzieć co z tego wynika i jakich sterowników powinienem użyć do tych silników. Jakim napięciem powinny być zasilane.
Ehh jak nie ma schematu czarno na białym to głupieje...
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Żaden z Was nie trafił
EDS-12 to silnik o wirniku reluktacyjnym
nap. znamionowe 12,4V
pobór mocy 36 W
prąd pasma 1,45 A
liczba pasm 4
skok znamionowy 3,46
moment znamionowy 0,25 Nm
itd. itd jeśli interesuje Cię reszta to pisz.
Powinieneś od razu zaskoczyć że to inne silniki bo kręcą się bez wyczuwalnych skoków.

EDS-12 to silnik o wirniku reluktacyjnym
nap. znamionowe 12,4V
pobór mocy 36 W
prąd pasma 1,45 A
liczba pasm 4
skok znamionowy 3,46
moment znamionowy 0,25 Nm
itd. itd jeśli interesuje Cię reszta to pisz.
Powinieneś od razu zaskoczyć że to inne silniki bo kręcą się bez wyczuwalnych skoków.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 731
- Rejestracja: 01 mar 2008, 18:08
- Lokalizacja: Warszawa