łożysko silnika krokowego

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

zommet
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 32
Rejestracja: 18 kwie 2012, 13:41
Lokalizacja: kielce

#11

Post napisał: zommet » 02 maja 2012, 11:45

Leoo pisze: "Luz w jednym gnieździe jest konieczny, ewentualnie na osi."



Kłaniają się podstawy mechaniki łożysk tocznych : wirujący pierścień wewnętrzny (jak w silniku) - pierścień wewnętrzny osadzony ciasno, zewnętrzny suwliwie. Odwrotnie może być np. w kołach samochodów.



Tagi:


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#12

Post napisał: Leoo » 02 maja 2012, 12:38

zommet pisze:Kłaniają się podstawy mechaniki łożysk tocznych : wirujący pierścień wewnętrzny (jak w silniku) - pierścień wewnętrzny osadzony ciasno, zewnętrzny suwliwie. Odwrotnie może być np. w kołach samochodów.
W którym miejscu Kolega wyczytał, że ja mam doktorat z mechaniki?
Proszę rozmontować kilka silników, wentylatorów, pomp itp. Kolega zobaczy jak się mają podstawy mechaniki do rzeczywistości.

Bardzo ładnie Kolega przywitał się na forum, tylko pogratulować wiedzy :shock:


zommet
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 32
Rejestracja: 18 kwie 2012, 13:41
Lokalizacja: kielce

#13

Post napisał: zommet » 02 maja 2012, 13:10

Nie me się o co obrażać.
Ani też tłumaczyć z niewiedzy.
Luz na pierścieniu wewnętrznym w przypadku silnika to po prostu wada! Wystarczy wówczas niewielki wzrost oporów w łożysku i łożysko staje a między jego pierścieniem wewnętrznym i wałem tworzy się łożysko ślizgowe - znam z doświadczenia.


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#14

Post napisał: Leoo » 02 maja 2012, 13:29

zommet pisze:Luz na pierścieniu wewnętrznym w przypadku silnika to po prostu wada! Wystarczy wówczas niewielki wzrost oporów w łożysku i łożysko staje a między jego pierścieniem wewnętrznym i wałem tworzy się łożysko ślizgowe - znam z doświadczenia.
W tym miejscu stosuje się podkładkę sprężynującą - znam z doświadczenia (tak napędzany jest mój nebulizator) mimo swojej niewiedzy.
Idąc tropem Kolegi można z całą stanowczością stwierdzić, że nawet zewnętrzna bieżnia się zatrze jeśli opory łożyska (zużycie) odpowiednio wzrosną. Nasuwa się pytanie - i co z tego???


zommet
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 32
Rejestracja: 18 kwie 2012, 13:41
Lokalizacja: kielce

#15

Post napisał: zommet » 02 maja 2012, 13:41

bez komentarza

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”