Witam
Planuje zakup zestawu silników krokowych z Ebay do mojej maszyny : https://www.cnc.info.pl/topics60/frezar ... t75669.htm .
Myślę nad czyms takim:
http://www.ebay.pl/itm/German-Ship-4Axi ... xySoJTVh4v
ew :
http://www.ebay.pl/itm/German-Ship-Prom ... xypNtSnpDZ
W przypadku pierwszego zestawu zastanawiam się czy zasilacze z tego zestawu będą wystarczające do pracy z tymi sterownikami i silnikami. Silniki mają po 7.8A a zasilacze tylko po 3.33A .
Czy ten dobór jest prawidłowo dokonany?
Czy ktoś zamawiał od tego użytkownika może podobne zestawy?
Zestaw krokowców z Ebay, pytanie o zasilacz
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3775
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
- Lokalizacja: ::
Sterownik silnika krokowego pracuje jak przetwornica impulsowa.
Silnik ma np, 7.8A, ale napięcie 6.4V.
A ze sterownika dostaje impulsy napięcia 36V, bo tyle daje zasilacz.
Czyli sterownik pracuje jak chopper.
Konwertuje wyższe napięcie na niższe, a mniejszy prąd na większy.
Tak więc do zasilania jednego silnika 7.8A/6.4V wystarczy teoretycznie zasilacz 36V mający wydajność prądową tylko 2.8A. Czyli ten zasilacz 3.3A jest może na styk, ale powinien wystarczyć.
Silnik ma np, 7.8A, ale napięcie 6.4V.
A ze sterownika dostaje impulsy napięcia 36V, bo tyle daje zasilacz.
Czyli sterownik pracuje jak chopper.
Konwertuje wyższe napięcie na niższe, a mniejszy prąd na większy.
Tak więc do zasilania jednego silnika 7.8A/6.4V wystarczy teoretycznie zasilacz 36V mający wydajność prądową tylko 2.8A. Czyli ten zasilacz 3.3A jest może na styk, ale powinien wystarczyć.
-
Autor tematu - Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 74
- Rejestracja: 18 sty 2010, 18:33
- Lokalizacja: rogi
Ok, dzieki za odpowiedz. Miał ktoś do czynienia z tymi zasilaczami? Lepiej będzie kupić same sterowniki i silniki a zasilacz na transformatorze 1kVA (bo taki mam) ? wprawdzie wiązało by się to z odwinięcem uzwojenia bo jest na 12V. Koszt takiego zasilacza wyszedł by mi 100 zł. pytanie czy lepszy jest zasialcz impulsowy czy tradycyjny na trafie do zasilania krokowców?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3775
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
- Lokalizacja: ::
Tu są różne teorie. Niektórzy mówią że nadają się tylko transformatorowe.
Ale tak naprawdę to nie w tym rzecz. Chodzi o to że transformatorowe mają zwykle kondensatory filtrujące napięcie zasilania idące w dziesiątki tysięcy uF.
A zasilacze impulsowe mają zwykle poniżej 1000uF.
Gdyby jednak taki zasilacz impulsowy wyposażyć w tak samo duże kondensatory zewnętrzne, to będzie lepszy od zasilacza transformatorowego bo zapewni większą stabilność napięcia zasilania.
A tak przy okazji to ja bym radził zastosować jeden wspólny zasilacz do wszystkich silników.
Dzięki temu zwrot energii z jednego silnika może od razu posłużyć do zasilnia innego silnika.
Ja używam zasilacza podobnego do tego z pierwszego linka (no może innej firmy, bo nie podali jaka jest). Mój jest pogardzanej firmy Mean Well, i ma 36V/8A. Ale wszystko z nim ok.
Ale tak naprawdę to nie w tym rzecz. Chodzi o to że transformatorowe mają zwykle kondensatory filtrujące napięcie zasilania idące w dziesiątki tysięcy uF.
A zasilacze impulsowe mają zwykle poniżej 1000uF.
Gdyby jednak taki zasilacz impulsowy wyposażyć w tak samo duże kondensatory zewnętrzne, to będzie lepszy od zasilacza transformatorowego bo zapewni większą stabilność napięcia zasilania.
A tak przy okazji to ja bym radził zastosować jeden wspólny zasilacz do wszystkich silników.
Dzięki temu zwrot energii z jednego silnika może od razu posłużyć do zasilnia innego silnika.
Ja używam zasilacza podobnego do tego z pierwszego linka (no może innej firmy, bo nie podali jaka jest). Mój jest pogardzanej firmy Mean Well, i ma 36V/8A. Ale wszystko z nim ok.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3775
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
- Lokalizacja: ::
A co do zasilaczy to chyba jednak są za słabe.
Zapomniałem uwzględnić Back EMF z cewek silnika.
To co wcześniej policzyłem to wymagany prąd dla pracy silnika na postoju i dla małych prędkości.
Dla większych prędkości trzeba by znać charakterystykę silnika żeby policzyć wymagany prąd.
A nie widzę charakterystyk. Modelu silnika też nie podali (można by samemu poszukać).
Zapomniałem uwzględnić Back EMF z cewek silnika.
To co wcześniej policzyłem to wymagany prąd dla pracy silnika na postoju i dla małych prędkości.
Dla większych prędkości trzeba by znać charakterystykę silnika żeby policzyć wymagany prąd.
A nie widzę charakterystyk. Modelu silnika też nie podali (można by samemu poszukać).