moment silnika krokowego i sterowanie (zestaw mobilny)
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 3730
- Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Dla najlepszych parametrów warto dać napięcie blisko górnej granicy zasilania drivera. Czopper w driverze już zrobi z tego napięcia taki użytek, żeby wydusić max z silnika. Będzie przykłądał wysokie napięcie, kiedy będzie chciał wzbudzić szybko prąd w cewce. Kiedy silnik będzie miał stać albo poruszać sie wolno - wtedy nie będzie go katował napięciami, bo to nie będzie potrzebne.
Tagi:
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 25
- Rejestracja: 06 sty 2012, 22:02
- Lokalizacja: szczecin
Czyli reasumujac na moim silniku ktorego sie odnosze. Musze nastawic mu prad 1A na sterowniku oraz zasilic napieciem 7V reszte trzeba napisac w mikrokontolerze. To po co mi zasilanie 24V? Mysle ze do wolnych predkosci wystarczy napiecie znamionowe w moim przypadku użyć 12v z zela przerobione jakoś na 7V. czy tak?Zienek pisze:Dla najlepszych parametrów warto dać napięcie blisko górnej granicy zasilania drivera. Czopper w driverze już zrobi z tego napięcia taki użytek, żeby wydusić max z silnika. Będzie przykłądał wysokie napięcie, kiedy będzie chciał wzbudzić szybko prąd w cewce. Kiedy silnik będzie miał stać albo poruszać sie wolno - wtedy nie będzie go katował napięciami, bo to nie będzie potrzebne.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
Właśnie wyższe, i to dużo!!!!! Gdyby było znamionowe, to nie trzeba by go przerywać. O to własnie chodzi w chopperach - wyższe napięcie to taki zapas siły na "rozpędzenie" prądu w uzwojeniu - po osiągnięciu zadanego prądu napięcie jest odłączane. Co istotne, średnie napięcie będzie takie, jak znamionowe (na postoju silnika - w ruchu wszystko jest bardziej popierniczone) - czyli np. jak masz zasilanie 28V do silnika 7V to napięcie będzie przykładane przez 1/4 czasu a przez 3/4 prąd będzie płynął rozpędem przez diody. Natomiast jak silnik będzie się szybko kręcił to od pewnego momentu napięcie w ogóle nie będzie odłączane, tylko będzie zmieniany jego zwrot.Czyli nawiazujac do silnika FL57STH56-1006A z mojego linka twoje narysowane wykres no nap znamionowe 7V i spada do 0V a pradu to 1A i spada do 0,9 przy przełączeniach. Czy tak ?
Czyli mam na silnik podac nap znamionowe czyli 7V oczywiscie nie wyższe.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 25
- Rejestracja: 06 sty 2012, 22:02
- Lokalizacja: szczecin
Juz chyba bardziej czaje czyli na wejscie sterownika silnika krokowego nie podaje sie nap takie jak na silniku tylko najlepiej mx takie jakie obsluzy sterownik i wtedy on sam sobie dobije do 7V i sie wyłaczy. Przy podaniu 12V na sterownik silnik nie bedzie mial takiej dynamiki (ktorej mi nie trzeba) i bedzie wolniej reagowal. Czy dobze mowie. Po prostu dluzej mu zejdzie na dobijanie znamionowego. Jesli to prawda to ja nie potrzebuje duzej dynamiki jesli max moja predkosc to obr na sek. Jak to sie bedzie zachowywac z zasil 12V.ursus_arctos pisze:Właśnie wyższe, i to dużo!!!!! Gdyby było znamionowe, to nie trzeba by go przerywać. O to własnie chodzi w chopperach - wyższe napięcie to taki zapas siły na "rozpędzenie" prądu w uzwojeniu - po osiągnięciu zadanego prądu napięcie jest odłączane. Co istotne, średnie napięcie będzie takie, jak znamionowe (na postoju silnika - w ruchu wszystko jest bardziej popierniczone) - czyli np. jak masz zasilanie 28V do silnika 7V to napięcie będzie przykładane przez 1/4 czasu a przez 3/4 prąd będzie płynął rozpędem przez diody. Natomiast jak silnik będzie się szybko kręcił to od pewnego momentu napięcie w ogóle nie będzie odłączane, tylko będzie zmieniany jego zwrot.Czyli nawiazujac do silnika FL57STH56-1006A z mojego linka twoje narysowane wykres no nap znamionowe 7V i spada do 0V a pradu to 1A i spada do 0,9 przy przełączeniach. Czy tak ?
Czyli mam na silnik podac nap znamionowe czyli 7V oczywiscie nie wyższe.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
Raczej: dobije do 1A i się wyłączy.wtedy on sam sobie dobije do 7V i sie wyłaczy
Nadal, 12V przy silniku na 7V to malutko.
Zawsze można malutką przetworniczkę typu boost zrobić przed driverem

1 cewka ok. 10uH, 1 układ UC3845, 1 tranzystor MOSFET (taki na kilkadziesiąt A, żeby przy pracy na 2A chodził bez radiatora), 2 kondensatory elektrolityczne, kilka ceramicznych i kilka oporników, potencjometr. Koszt części rzędu 10zł, powierzchnia płytki 2x3cm czy jakoś tak, wszystko na montażu przewlekanym. Przetworniczka umiała puścić coś rzędu 1.5A.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 25
- Rejestracja: 06 sty 2012, 22:02
- Lokalizacja: szczecin
sugerujesz ze ten układ wogole nie ruszy na 12v?ursus_arctos pisze:Raczej: dobije do 1A i się wyłączy.wtedy on sam sobie dobije do 7V i sie wyłaczy
Nadal, 12V przy silniku na 7V to malutko.
Zawsze można malutką przetworniczkę typu boost zrobić przed driverem. Robiłem kiedyś takie maleństwo co robiło mi z 15V z 8. Skład:
1 cewka ok. 10uH, 1 układ UC3845, 1 tranzystor MOSFET (taki na kilkadziesiąt A, żeby przy pracy na 2A chodził bez radiatora), 2 kondensatory elektrolityczne, kilka ceramicznych i kilka oporników, potencjometr. Koszt części rzędu 10zł, powierzchnia płytki 2x3cm czy jakoś tak, wszystko na montażu przewlekanym. Przetworniczka umiała puścić coś rzędu 1.5A.
[ Dodano: 2012-01-10, 09:34 ]
juz pisalem wczesniej tam jest taki rysunek z silnikiem i zebatka liniowa, zebatka liniowa bedzie przymocowana do prowadnicu slizgowej. wozek na ktorym bedzie jezdzic obciaeenie tez bedzie sie przesuwal po prowadnicy slizgowej. rozniejz silnik bedzie na wozku i zazebial sie z zebatka wtedy dostane ruch. obciazenie 3-4kgYogi_ pisze:A dokładniej? Opisz proszę jak to widzisz? Bo na razie to max prędkość to ok. ZTCP 17mm/s. Ma być zmienna? Określ sposób przemieszczenia, łatwiej będzie dobrać napęd.kubamisiura pisze: Sposób poruszania to ślizg na prowadnicy.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 2083
- Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
- Lokalizacja: Warszawa / Lublin
Sugeruję, że może wyciągniesz z niego 2 obr/s z sensownym momentem.sugerujesz ze ten układ wogole nie ruszy na 12v?
EDIT:
Wczoraj podłączyłem zasilacz 30V do swoich silników (2.3V). Poprzednio pracowałem z zasilaczem 19V. Różnica w max. prędkości ruchu bramy wyniosła ponad 3x. Prądu nie zmieniałem. Powiem, że nie spodziewałem się aż takiego efektu.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 25
- Rejestracja: 06 sty 2012, 22:02
- Lokalizacja: szczecin