Silnik unipolarny 3Nm i problemy z obwodem magnetycznym...

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

roman_ows
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 3
Posty: 72
Rejestracja: 20 sie 2005, 23:21
Lokalizacja: Poznań

#11

Post napisał: roman_ows » 21 cze 2006, 23:24

Opis wskazuje na uszkodzenie obwodu magnetycznego silnika, ale w nowym? Polega ono na przenikaniu strumienia magnetycznego przesz wał silnika, co normalnie nie powinno mieć miejsca. Przyczyny:1) zbyt duży prąd, którego ciepło zniszczyło izolację magnetyczną lub 2) uderzenie w wał (np przy upadku) co powoduje skutki j/w. Sprawdź jak zachowuje się inny silnik. W najgorszym przypadku pozostaje zastosowanie koła dimagnetycznego np. aluminiowego lub faktycznie reklamacja.



Tagi:

Awatar użytkownika

chomikaaa
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 988
Rejestracja: 19 cze 2004, 23:22
Lokalizacja: lodz

#12

Post napisał: chomikaaa » 21 cze 2006, 23:44

jak silnik jest na gwarancji to wyjscie jest jedno


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7643
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#13

Post napisał: pukury » 21 cze 2006, 23:58

witam !! a może jest zwarcie międzyzwojowe / . sprawdż kolejno fazy - czy przy jednakowym napięciu ( małym !! ) biorą ten sam prąd . pozdrawiam !!
Mane Tekel Fares


Autor tematu
ksitau
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 7
Posty: 66
Rejestracja: 11 mar 2005, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

#14

Post napisał: ksitau » 22 cze 2006, 09:03

ten wał, to on jest z jakiegoś stopy aluminium raczej, na pewno nie jest elementem magnetowodu w mojej konfiguracji....


rchobby
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 441
Rejestracja: 31 maja 2004, 07:01
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

#15

Post napisał: rchobby » 22 cze 2006, 10:52

Czy Kolega ma wiecej silników i nie koniecznie takich samych?
Czy z tymi silnikami też jest takie zachowanie czy tylko z tym jednym?


roman_ows
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 3
Posty: 72
Rejestracja: 20 sie 2005, 23:21
Lokalizacja: Poznań

#16

Post napisał: roman_ows » 22 cze 2006, 20:13

Ksitau, pozwól ostatnie pytanie: czy w czasie dłuższej pracy z założonym kólkiem nie wzrasta tegoż kółka temperatura bardziej niż pozostałych elementów silnika np obudowy?
Pozdrawiam


Autor tematu
ksitau
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 7
Posty: 66
Rejestracja: 11 mar 2005, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

#17

Post napisał: ksitau » 22 cze 2006, 22:36

Przetestuję i odpowiem na wszystkie pytania w sobotę, teraz jestem poza domem...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”