U mnie na laboratorium badamy momenty silników za pomocą prądnic. Wał silnika jest przymocowany za pomocą sprzęgła kłowego do wału prądnicy(czyli 2 silnika pracującego jako prądnica) i mierzone są napięcia i prądy na prądnicy. Z tego można wyliczyć moment. W ten sposób można przy różnym obciążeniu( rezystancja na zaciskach prądnicy) wyznaczyć charakterystyki mechaniczne. Od lat tak robimy na laborkach i to jest b. proste. Jedynie czego potrzebujesz enkoder na silniczku krokowym aby mierzyć jego prędkość rzeczywistą, voltomierz i amperomierz. Od biedy 2 multimetry.Natomiast ja radzę użyć zwykłego silnika prądu stałego z regulatorem obrotów. W zależności od wielkości badanego silnika, może nawet wystarczyć dwukierunkowy napęd od wiertarki akumulatorowej.
Budowa układu do tworzenia charakterystyk silników krokowych
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2692
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Tagi: