duzy silnik - napiecie???

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
karol1010
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 36
Rejestracja: 08 lip 2005, 13:16
Lokalizacja: ska?a

duzy silnik - napiecie???

#1

Post napisał: karol1010 » 15 lut 2006, 20:11

witam wszystkich. posiadam silnik ECM2913-E3.5A i sterownik SMC116-GP i do tego zasilacz ktory ma 7A i 20V. zestaw jest super po podlaczeniu kreci sie fajnie tylko ze jest slaby jak niewiem co.. a silnik 10Nm. wiem ze silnik jest uszkodzony. bo kroki nawet nie sa wyczowalne pod palcami. zestaw kupilem na allegro za 1200zl. :(
wtopilem silnik byl rozbierany i "stracil" magnes.
Ale moje pytanie brzmi dlaczego do takiego silnika stosuje sie trafo 20V a na silniku jest napisane 4.2V bardzo prosze niech mi to ktos wytlumaczy. nie wiem jak dopasowac trafo do silnika jezeli np sterownik nie ma regulacji pradu. :| serdecznie dziekuje za wiadomosci.



Tagi:


lisow1
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 295
Rejestracja: 02 gru 2004, 23:51
Lokalizacja: polska

#2

Post napisał: lisow1 » 15 lut 2006, 22:29

dużo zapŁaciŁeś za zŁom,
podŁacz mniejszy silnik i zobacz jak jedzie :lol:

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5598
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#3

Post napisał: adam Fx » 15 lut 2006, 22:42

napiecie możesz dać spokojnie wyższe o wiele od znamionowego .. byle nie przekroczyć natężenia zresztą czuć jak sie silnik grzeje ..... izolacja powina wytrzymaywac (jak dobrze pamienatm opisyywano to już na forum ) ok 100 stopni C tylko ciekawi mnie jak to sie stało ze kupiłaś cos walnientego za tyle kasy (hhhmm no chyba ze sprawdiłeś w katalogu i sterownik sam jest tyle warty -- to może sie opłacało )
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


priv
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 67
Rejestracja: 14 sty 2005, 16:53
Lokalizacja: dolnoslaskie

#4

Post napisał: priv » 16 lut 2006, 09:19

spotkalem silnik ktory mial wirnik z miekkiej stali a nie z magnesu trwalego, dlatego jezeli nie wyczuwasz pod polcami skokow wcale nie znaczy ze silnik jest walniety, ale wiecej
na temat takich silnikow nie wiem, napewno znajda sie ludzie ktorzy ten temat znaja i sie wypowiedza - :shock:
Krzysztof


Autor tematu
karol1010
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 36
Rejestracja: 08 lip 2005, 13:16
Lokalizacja: ska?a

#5

Post napisał: karol1010 » 16 lut 2006, 12:13

hmm ale jestem ciekawy czemu na silniku pisza male napiecie a dajemy duzo wieksze. dziwne bo jakbym chcial zbudowac sterownik ktory nie ma regulacji pradu to co napiecie trzeba dobrac doswiadczalnie? moim zdaniem powinno byc tak ze po dolozeniu napiecia do uzwojenia np. te 4.2V prad powinien wynosic tyle co jest napisane... jest to bardzo dziwna sprawa ktorej nie moge pojac..

Awatar użytkownika

Kostek
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 168
Rejestracja: 09 cze 2005, 23:27
Lokalizacja: Kutno

#6

Post napisał: Kostek » 17 lut 2006, 18:51

hmm ale jestem ciekawy czemu na silniku pisza male napiecie a
Robi sie tak zeby uzyskac wieksza predkosc
obrotowa silnika. Silnik dostaje swoje 4V .Dba o to czoper w strowniku .Jednak dzieki temu ze calosc zasilana jest z 20V moze krecic sie szybciej.

Szkoda ze przed zakupem nie zapytales tytaj.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”