Strona 1 z 1

Jeden z pasków klinowych się slizga

: 26 mar 2019, 19:38
autor: koala.g
Witam.

Wymieniłem w szlifierce dwa paski klinowe (przekładnia dwupasowa). Jeden chiński się rozwarstwił to przy okazji drugi też wymieniłem.
Zaznaczyłem na nich kropki i po uruchomieniu i zatrzymaniu maszyny nie są w tym samym miejscu.

Czyli jeden lub oba mają poślizg. Naciąg jest odpowiedni, czy pewien poślizg pasków jest dopuszczalny?
Jak sprawdzić który ma poślizg?

Re: Jeden z pasków klinowych się slizga

: 26 mar 2019, 20:00
autor: tokarzmaly
Bardzo się grzeją?? Jednakowo wzrasta temperatura? Jeśli paski mają "chodzić równo" to tylko zębate ;)

Re: Jeden z pasków klinowych się slizga

: 27 mar 2019, 18:59
autor: InzSpawalnik
Nie nie mają właściwego naciągu :)
Na jakiej podstawie stwierdzasz, że mają właściwy naciąg ?

Re: Jeden z pasków klinowych się slizga

: 27 mar 2019, 19:23
autor: orion32
Nigdy nie będą chodziły równo,bo mają różne długości.Podobnie kola maja różne średnice.Poślizg również.Nawet gdyby poślizgu nie bylo ,dwa pierwsze czynniki spowodują,że po jakimś czasie sie przesuną.

Re: Jeden z pasków klinowych się slizga

: 28 mar 2019, 19:04
autor: InzSpawalnik
Pewnie kolega sprawdzał ręka ze paski „mocno napięte” ?

Re: Jeden z pasków klinowych się slizga

: 28 mar 2019, 20:29
autor: logopeda
Tak jak kol.orion32 napisał nawet jak nie będzie poślizgu to po jakimś czasie zawsze się przesuną. Daj z tym sobie spokój - przecież to nie rozrząd. A dla sportu "Jak sprawdzić który ma poślizg?" zaznacz sobie trzecią kropkę na kole pasowym :)

Re: Jeden z pasków klinowych się slizga

: 31 mar 2019, 03:36
autor: atlc
Przesunięcie będzie, ale w napędach gdzie jest kilka pasków i koła są wykonane z odpowiednią dokładnością zjawisko minimalizuje się poprzez zakup pasków z jednej serii - muszą mieć ten sam numer oznaczający wykonanie z tego samego rękawa.

Re: Jeden z pasków klinowych się slizga

: 31 mar 2019, 11:24
autor: orion32
.Nawet gdyby różnica w średnicach poszczególnych rowkow kola pasowego wynosiła 1 um,to po minucie pracy przesuniècie(tego tylko powodu )wyniesie ok 5÷10 mm(w zależności od obrotów silnika).Pomijam poślizg i długosci pasków.
Nie ma co sobie zawracać glowy jeśli kola nie grzeją się nadmiernie.