Przekładnia kątowa 1:1

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
Roy
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 4
Posty: 48
Rejestracja: 24 cze 2016, 15:08
Lokalizacja: Katowice

Przekładnia kątowa 1:1

#1

Post napisał: Roy » 24 cze 2016, 15:44

Witam wszystkich, zarejestrowałem się na forum w celu uzyskania informacji na temat przekładni kątowych. Potrzebuję przekładnię kątową o przełożeniu 1:1, na skośnych zębach, która pozwoli mi przerobić pierwotne przeniesienie napędu w motocyklu z wału kardana na łańcuch/pas (zmiana przeniesienia napędu o 90 stopni). Poszukuję informacji o producentach takich przekładni, porad ew. może ktoś z Was podjąłby się wykonania takiej przekładni. Musi być ona mała, max rozmiary obudowy to ok 15 cm. Silnik ma moc ok 50 KM, kręci się na 4500 obr./min, przełożenia skrzyni:

pierwszy bieg - 4,11
drugi bieg - 2,28
trzeci bieg - 1,70
czwarty bieg - 1,30
wsteczny - 3,67

Jest ktoś w stanie podać przybliżony koszt wykonania takie przekładni?



Tagi:


TwinB
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 170
Rejestracja: 02 sty 2016, 17:59
Lokalizacja: Polska

#2

Post napisał: TwinB » 24 cze 2016, 17:08

taka przekładnie najlepiej z czegoś wyjąc i dorobic obudowę wykorzystując łozyska wałki i tryby


Autor tematu
Roy
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 4
Posty: 48
Rejestracja: 24 cze 2016, 15:08
Lokalizacja: Katowice

#3

Post napisał: Roy » 07 wrz 2016, 18:30

Przekładnie znalazłem która od biedy pasuje, jest przystosowana do większych mocy niż mój silnik jej posiada więc wytrzyma. Problem jest jeden. Są w tej przekładni dwa koła zębate skośne i czy to będzie duży problem jeśli przekładnia będzie pracowała a co za tym idzie przenosiła moc "z włosem" zębów a nie jak pierwotnie było "pod włos". Mam nadzieję że każdy wie o co mi chodzi. Druga sprawa jeśli fabrycznie w tej przekładni moc jest przenoszona z większego koła zębatego na mniejsze a ja to odwrócę (tylko tak zgadza się kierunek obrotów aby to jeździło do przodu) czy to jakoś wpłynie na prace/trwałośc tej przekładni.


TwinB
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 170
Rejestracja: 02 sty 2016, 17:59
Lokalizacja: Polska

#4

Post napisał: TwinB » 07 wrz 2016, 23:07

Roy pisze:z włosem" zębów a nie jak pierwotnie było "pod włos
zęby widziałem włosy tez ale włosy na zębach??
Pisz kolego po ludzku bo nie idzie Cie zrozumieć


Autor tematu
Roy
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 4
Posty: 48
Rejestracja: 24 cze 2016, 15:08
Lokalizacja: Katowice

#5

Post napisał: Roy » 09 wrz 2016, 17:34

Dobra pomińmy tą kwestię. Przekładnia się jednak nie nada. Jak obliczyć optymalną wielkość kół zębatych bo będę musiał robić nową od zera i poszukuję teraz gotowej pary kół zębatych, stożkowych, skośnych. Jaka będzie najlepsza średnica kół, ilość zębów, moduł i przede wszystkim twardość kół, które będą dobre do przeniesienia napędu. Przełożenie dla przypomnienia 1:1, moc nominalna silnika max. 50 KM.


Autor tematu
Roy
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 4
Posty: 48
Rejestracja: 24 cze 2016, 15:08
Lokalizacja: Katowice

#6

Post napisał: Roy » 12 paź 2016, 17:42

Prosiłbym o sprawdzenie mojej metody wyluczeń prędkości jaką moge uzyskać na motocyklu czy danej konfiguracji. Wał połączony ze skrzynią sprzęgłem (bez dodatkowych przejśc, kół pośrednich etc.), skrzynia biegów z dwoma wałkami (główny połączony z wałem i wyjściowy).

Maksymalne obroty silnika to 4600 obr./min. I tyle ma na wejściu wałek główny skrzyni biegów. Zębatka IV biegu wałka głównego ma 22Z a zębatka IV biegu na wałku wyjściowym ma 25Z co daje stosunek 0.88- czyli na IV biegu, maksymalne obroty na wyjściu ze skrzyni tj. 4048 obr./min x 60 minut= 242880 obr./h. Koła zębate przekładni kątowej mają 15Z i 22Z. Obliczam wersję z małym kołem (15Z) montowanym na wałku wyjściowym ze skrzyni- czyli zwalniającą. Stosunek wychodzi 0.68. Czyli maksymalne obroty na wyjściu wałka zdawczego z przekładni to będzie 165158 obr./h. Zębatki łańcuchowe mają: mała zębatka 17Z duża 47Z co daje stosunek 0.36. Czyli przy maksymalne obroty tylnego koła będa równe 59457. 1 obrót koła tj. w moim przypadku ok 182 cm. Czyli maksymalna prędkość wyjdzie 10821152 cm/h czyli przeliczając na kilometry wyjdzie 108 km/h?

Czy ten sposób jest poprawny w ogóle?


Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 991
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

#7

Post napisał: Areo84 » 13 paź 2016, 18:38

Zgadza się

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”