Przekładnia pasowa HTD 5 M

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
ot1k
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 22 kwie 2015, 09:51
Lokalizacja: Gdańsk

Przekładnia pasowa HTD 5 M

#1

Post napisał: ot1k » 22 kwie 2015, 09:56

Witam!
Planuję zastosowanie przekładni pasowej do napędu śmigła. Silnik ma około 10kW. Planuję zastosować pasek HTD 5M o szerokości 25mm. Koło zdawcze 22 zęby, koło odbierające moment 48 zębów (2.182: 1). Czy ilość zębów na kole zdawczym jest wystarczająca, czy przekładnia wytrzyma taką moc?



Tagi:

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 8458
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#2

Post napisał: bartuss1 » 22 kwie 2015, 11:45

przekłądnia wytrzyma, ale czy śmigło tez ? przy smigle zwykle stosuje sie pasy rowkowe dla poslizgu
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


Autor tematu
ot1k
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 22 kwie 2015, 09:51
Lokalizacja: Gdańsk

#3

Post napisał: ot1k » 22 kwie 2015, 12:16

Tak, stosuje się zazwyczaj wielorowkowe ale w silnikach o większej mocy widać zazwyczaj pasy zębate np. w przeróbkach silnika garbusa (nawet 80-100 hp), nie widać tam żadnych systemów pozwalających na swobodny obrót śmigła podczas gaszenia silnika. Śmigło mam węglowe 124cm, waży około 950g.


lukasz.radomski
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 440
Rejestracja: 06 maja 2010, 15:32
Lokalizacja: Częstochowa

#4

Post napisał: lukasz.radomski » 22 kwie 2015, 12:35

https://www.contitech.de/pages/produkte ... HTD_en.pdf

tu masz przykłady dobierania pasa względem obrotów, mocy itd


Autor tematu
ot1k
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 22 kwie 2015, 09:51
Lokalizacja: Gdańsk

#5

Post napisał: ot1k » 22 kwie 2015, 13:06

Dzięki. Według tabeli wychodzi niespełna 3kW. Kiepsko, choć nie chce mi się wierzyć, że przy sile zrywającej 10540N i maksymalnej sile naciągu podczas pracy 2340N (według specyfikacji paska) zdolny jest przenieść zaledwie 3kW. Zwykłe paski klinowe 2x 13 przenoszą więcej ;-)


lukasz.radomski
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 440
Rejestracja: 06 maja 2010, 15:32
Lokalizacja: Częstochowa

#6

Post napisał: lukasz.radomski » 22 kwie 2015, 18:00

założyłem taki pas 5M 25 przy pile z silnikiem 7.5kw 2800obr, koła 24z zdawcze i 72z odbiór i niestety pasek stracił zęby

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 8458
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#7

Post napisał: bartuss1 » 22 kwie 2015, 18:09

pila ma obciązenia duzo wieksze niż smiglo, przy wsce czy mzecie - solo to nie jest, solo ma 14 kuni, moze kijowy pas ? a w rozrządzie samochodowym to co niby masz ? jak nie htd 5m, neoprenowy z kordem z wlokien szklanych, kwestia obrotow i obciązenia, krajzega jednak ma wieksze obciązenia jak smiglo.
ja mam w trampku smigło fi 168 jakoś na przekładni wielorowkowej, pas szerokosc 80 mm
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


Autor tematu
ot1k
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 22 kwie 2015, 09:51
Lokalizacja: Gdańsk

#8

Post napisał: ot1k » 25 kwie 2015, 16:40

Myślałem, że w samochodach stosuje się HTD 8 M, a koła rozrządu można kupić za grosze i zaadoptować do redukcji. Obawiam się, że HTD 5 M może za szybko zjeść zęby.

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 8458
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#9

Post napisał: bartuss1 » 25 kwie 2015, 18:13

e, 8M w autlach to raczej nie jest, byłbym nawet sklonny stwierdzić ze zarys zeba jest prostokatny aniżeli okragły.
odnosnie kół i paskow wielorowkowych gdzises mi sie rzuciło w oczy jako napęd alternatora i pompy wody - szukałem silnika do wiatraka stosunkowo malego i mocnego, niekoniecznie duzych obrotów i chiba w subaru imprezie ... ale nie jestem pewien.
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


Autor tematu
ot1k
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 22 kwie 2015, 09:51
Lokalizacja: Gdańsk

#10

Post napisał: ot1k » 25 kwie 2015, 23:33

W sumie to mam koła lekkie, aluminiowe i nieprzyzwoicie tanie, właśnie od pompy wspomagania i alternatora na pasek 6PK. przełożenie tez odpowiednie. Chyba przy tym zostanę i dotoczę tylko piastę na łożysko i śmigło. Nie będę wyważał otwartych drzwi, choć pasek zębaty ma chyba więcej zalet. Napisz coś więcej o swojej konwersji trampka (mam sentyment, bo w latach 80tych takim jeździłem) , o tym jak się sprawuje reduktor, jakiej wielkości koła zastosowałeś i na jaki pasek.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”