Strona 1 z 1

mocowanie koła na wałek

: 18 lis 2013, 16:41
autor: fus23
Witam
Mam taki problem zamówiłem przez małą omyłkę koła pasowe htd32- m5 -15
oryginalnie miały być koła htd 30-m5-15 ale omyłkowo zamówiłem 32...... , przez chwile chciałem zmieniać zamówienie ze względu że nie dał bym rady zrobi przekładni ale doszukałem się kuł 16 zębowych i odpuściłem ... :evil:
Idealne do napędu paskowego..... , problem jest taki że nie zwróciłem uwagi na drobnostkę jaką jest otwór na oś w kołach - fi 8 mm , a ja mam silniki z ośką o średnicy 6,35 mm i co teraz :?: :cry:
Czy będę robił przekładnie jeszcze nie wiem zakładam że nie zajdzie taka potrzeba pytanie : Jak zmniejszyć - zwiększyć średnice koła - wału silnika
Co zrobić by mieszać jak najmniej z zwrotami przesyłkami , a cha taper lock i podobne raczej nie wchodzą w grę z powodu ceny potrzeba przerobić 3 koła
Pozdrawiam

: 18 lis 2013, 17:34
autor: dudis69
Witam.
fus23 pisze:taper lock i podobne raczej nie wchodzą w grę z powodu ceny
Raczej z powodu rozmiarów. :mrgreen:
fus23 pisze: otwór na oś w kołach - fi 8 mm , a ja mam silniki z ośką o średnicy 6,35 mm i co teraz

fus23, zastosuj zwykłą tulejkę redukcyjną, tak się robi i nie jest to ujma.
Obrazek
Ogólnie tak po kosztach, to poszukaj sobie kawałek rurki ø10 ze ścianką 1mm, może być: alu, mosiężna, miedziana; rozkalibruj średnicę po oś silnika, wykonaj z jednej strony jedno podłużne rozcięcie i masz gotową tulejkę. :wink:

: 18 lis 2013, 17:46
autor: fus23
Witam
Ale że jak :?:
Po prostu dać dwa robaki żeby docisnęły oba końce tulejki do siebie powiedzmy gdzieś w kącie 60 ' w kołnierzu koła pasowego, a środek lekko zmatowić papirkiem ściernym ...
Dostane takie coś-ie u sponsora :?:
Jak to nazwać bo szukałem jako " tulejki zaciskowe "/" tulejki mocujące" i słabo jakoś to wychodzi na moje google
Pozdrawiam

: 22 gru 2013, 20:45
autor: fus23
Witam
Nie chcę zakładać nowego tematu
Szybkie pytanko czy fachowym rozwiązaniem jest -
Gwintowanie stoczonej śruby napędowej na M10 i nagwintowanie koła htd nakręcenie na śrubę i skontrowanie nakrętkami M10 dwiema z 2 stron koła
Troszkę boje się o wytrzymałość - gięcie się stoczonego fragmentu śruby do 8 mm
Średnica 10 mm pod łożysko dalej nakrętka trzymająca śrubę M10 i łożysko i co dalej :?:
Jak stoczę do 8 milimetrów to chyba za mało na długości 40 mm przy naciąganiu paska szerokości 15 mm
więc wymyśliłem że niemal całą śrubę nagwintuje i po prostu nakręcę koło na śrubę zyskam troszkę na sztywności :roll: chyba ....
Co o tym sądzicie co lepsze :?:
Pozdrawiam

: 23 gru 2013, 23:54
autor: fus23
Witam
Tak sobie siedzę popijam drinka i szukając informacji poza forum stwierdzam że po nagwintowaniu całej ośki na M10 zostaje mi w najcieńszym miejscu 8.376 mm zysk prawie 4 dziesiątych mm raczej nie wpłynie w jakiś drastyczny sposób na wytrzymałość ośki
Tu rodzi się następne pytanie czy warto dodawać nakręcaną na całość tulejkę powiedzmy 15 czy 20 mm i na niej osadzić koło pasowe :?:
Dodam, że wymiar 10 mm musi być i nie da się tego zmienić aluminium pocięte na bloki.
Pod mikołaja dostaje elementy za nie duże pieniądze , więc łożyska muszą być takie jakie są ...
Pozdrawiam