Strona 1 z 2

Jak przenieść napęd z silnika o wałku 5mm na zębatkę 6mm

: 09 sie 2013, 15:01
autor: marijuz
Jak w temacie - większość silników, które mnie interesują mają silnik o wałku 5mm, a zębatki do listwy zębatej, w oficjalnym sklepie forum zaczynają się od tych z otworami 6mm - jak to zamocować?

Pozdrawiam, marijuz

: 09 sie 2013, 15:43
autor: diodas1
Trzeba otwór pocienkować albo ośkę pogrubasić.

: 09 sie 2013, 17:12
autor: noel20
Albo dorobić tulejkę z mosiądzu na przykład. Wytoczyć się znaczy.
Może posmarować odpowiednim kwasem, otwór zalutowć i wywiercić 4,9mm?

: 09 sie 2013, 23:06
autor: RomanJ4
Albo roztoczyć otwór w kółku na 7-8mm, i wtedy tulejkę dotoczyć na wcisk. O ile średnica kółka pozwoli.

: 10 sie 2013, 10:18
autor: InzSpawalnik
Zdecydowanie napawac wal(ek) silnika !
:mrgreen: :lol: :lol:

: 10 sie 2013, 12:49
autor: marijuz
są też zębatki bez otworu, ale czy zwykłą wiertarką uda mi się rozwiercić to równo i w osi? Te bez otworów mają chociaż jakiś otwór pomocniczy, prowadzący przy wierceniu?

: 10 sie 2013, 12:59
autor: adam Fx
to musiał byś komuś na tokarkę dać aby tulejować otwór lub zrobić go pd podstaw bo wiertarką to raczej się to nie uda połowa forum ma Nutool to może znajdziesz kogoś w swojej okolicy :wink:

: 10 sie 2013, 15:06
autor: noel20
Zdecydowanie napawac wal(ek) silnika !
I później co? Jak silnik ma jednostronną oś to bez rozbierania go jak chcesz to przetoczyć?
marijuz pisze:są też zębatki bez otworu, ale czy zwykłą wiertarką uda mi się rozwiercić to równo i w osi? Te bez otworów mają chociaż jakiś otwór pomocniczy, prowadzący przy wierceniu?
Ręczą wiertarką nawet nie próbuj

: 10 sie 2013, 15:40
autor: diodas1
noel20 pisze: Ręczą wiertarką nawet nie próbuj
Ojtam ojtam.
Ludzie zrobili się teraz tacy wygodni że kiedy mają potrzebę wyciąć cokolwiek z deski to od razu szukają FIRMY która dysponuje maszynami cnc. Liczenie obowiązkowo z użyciem kalkulatora, do narysowania szkicu pomysłu koniecznie jakaś aplikacja komputerowa... A przecież nie od razu Kraków zbudowano. Zanim powstały jakiekolwiek udogodnienia techniczne wszystko było dłubane ręcznie tym co było w zasięgu. Trzeba ruszyć konceptem a na wszystko znajdzie się sposób. Te wszystkie podpowiedzi w kolejnych postach tego wątku to raczej żarty niż rady bo samo tytułowe pytanie nie jest poważne. Bez elementarnego wyczucia spraw technicznych nie da się nic zrobić samodzielnie, chyba że wyznaje się ideę- żadnej pracy się nie boję, tylko dajcie mi ludzi.

: 10 sie 2013, 16:01
autor: noel20
Jakby dobrze pokombinować to jako tako wyjdzie. Ja swoje koła wierciłem tokarką bo mam dostęp. Ale otwory mocno rozbiła bo koń krzywo siedzi. Później zabawa z punktakiem i czujnikiem zegarowym, aż osiągnąłem to, że koło na wałek nachodzi ciasno i nie ma bicia przy kręceniu. A dalej na klej.
Da się więc, ale niedawno jakiś tu chciał zapłacić, żeby ktoś mu kółka pasowe zdjął z silników, więc poziom kreatywności u ludzi jest różny.
Poza tym skoro autor pyta o coś takiego to nie powiem mu jak z tego co ma w garażu ma wykombinować zamocowanie tych kółek. A skoro z kreatywnością cienko to pozostają inni mający pomysły i sprzęt.