Dwa łożyska w tym jedno oporowe

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
AntekAiR
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 10
Rejestracja: 06 maja 2013, 22:39
Lokalizacja: Szczecin

Dwa łożyska w tym jedno oporowe

#1

Post napisał: AntekAiR » 30 lip 2013, 12:21

Szukam i nie mogę znaleźć, w czym najlepiej zamontować taki zestaw łożysk: zwykłe kulkowe + oporowe. Taki mamy plan osadzenia śruby od jednej strony ale nie wiem czy są do tego specjalne podwójne obudowy do kupienia? Czy raczej jak sam sobie nie zrobię to muszę w dwóch osobnych obudowach?

Jestem raczej laikiem więc równie dobrze odpowiedź może się okazać, że to będzie jakieś jedno łożysko połączone.



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 11568
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#2

Post napisał: RomanJ4 » 30 lip 2013, 14:08

Można zastosować takie łożysko, będące gotowym zespołem wzdłużnego i poprzecznego (niebieskie strzałki - jakie siły znosi)
Obrazek
(rodzaje łożysk i jakie siły znoszą) http://e-katalog.home.pl/CX_BEARINGS/po ... od=4&sub=5

ale do tego łożyska wewnętrzną bieżnią jest szlifowana powierzchnia wałka lub osobna tuleja pośrednia. na wałek
lepiej i prościej zastosować taki zespół łożysk gdzie lożysko poprzeczne wchodzi w obudowę
Obrazek
a łożysko wzdłużne (oporowe) opiera się o nią z drugiej strony pozycjonując wałek poprzez nakrętkę
oczywiście obudowy mogą mieć różne kształty i sposoby mocowania, w zależności od potrzeb

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek http://www.ebmia.pl/sruby-trapezowe-sru ... 45_40.html
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”