kolo 16 zebow HTD5 - montaz na osi 14mm silnika Nema 34

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
dsc
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 52
Rejestracja: 02 mar 2009, 14:34
Lokalizacja: Gdansk

kolo 16 zebow HTD5 - montaz na osi 14mm silnika Nema 34

#1

Post napisał: dsc » 06 cze 2013, 17:01

Panowie,

mam kolo zebate 16 zebow HTD5 (pasek 15mm):

http://www.ebmia.pl/kolo-zebate-165m152f-p-1176.html

oraz silnik Nema 34 z osia o srednicy 14mm. Da rade oba jakos pozenic? poczatkowo myslalem, ze nie bedzie problemu, ale czesc kola przeznaczona na sruby montazowe ma 16.5mm, wiec jak rozwierce kolo do rozmiaru 14mm to zostaje 1.25mm materialu pod gwint. Istnieje cos takiego jak wytyczne, co do minimalnej srednicy kola zebatego przy znanej srednicy osi na ktorej to kolo jest montowane?

Os silnika ma rowek 5mm szer, 3mm gleb i 25mm wysokosci oraz gwint wewnetrzny M5.

Wszelkie sugestie mile widziane:)

Pozdrawiam,
dsc.



Tagi:


Dagome
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 197
Rejestracja: 10 lis 2011, 16:03
Lokalizacja: Jeżograd

#2

Post napisał: Dagome » 06 cze 2013, 19:27

Z twojego opisu wynika, że masz rowek pod wpust pryzmatyczny.
Czyli dokup wpust i zrób rowek w kole pasowym.
Benjamin Franklin pisze:Na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki.
Terry Pratchett pisze:Jest śmierć i podatki, ale podatki są gorsze, bo śmierć przynajmniej nie trafia się człowiekowi co roku.


Autor tematu
dsc
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 52
Rejestracja: 02 mar 2009, 14:34
Lokalizacja: Gdansk

#3

Post napisał: dsc » 06 cze 2013, 20:31

Wpust mam, przyszedl razem z silnikiem. Rzucilem okiem na wymagane wymiary rowkow, wychodzi na to, ze potrzebuje wpustu 2.3mm w kole pasowym, klopot w tym, ze przy takim cieciu, zostaje bardzo malo materialu pod zebami kola. Z danych kola wynika, ze zewnetrzna srednica ma 24.32mm, trzeba wziac pod uwage wpust pod zeby, ktore przy pasku HTD5 maja 2.08mm glebokosci. Stad mamy promien litego materialu kola o wielkosci 12.16mm - 2.08mm = 10.08mm. Zakladajac otwor 14mm pod os i wpust pod rowek mamy promien usunietego materialu 7mm + 2.3mm = 9.3mm. Wychodzi wiec na to, ze w miejscu gdzie ciety jest rowek zostanie 10.08mm - 9.3mm = 0.78mm materialu, troche sladowe ilosci :(

Wydaje mi sie, ze bede musial dorzucic dwa zeby i wykorzystac 18 zebowe kolo pasowe, ktore ma 20mm kolnierz umozliwiajacy montaz na osi 14mm.

Pozdrawiam,
T.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”