dziadek-ak, widzę że skłaniasz się ku droższej opcji.
dziadek-ak pisze:paska HDT5M wraz z odpowiednimi kołami, czy właściwiej użyć paska GT3 5MGT szer. 15 mm.
Są to podobne pasy, I jako do amatora, nie przemawiają do mnie wskaźniki typu:
o 160% od tego, a do tego 30%, albo od tego o 1000 i 1%, śmiechu warte...
Nie wspominając o opiewanych wszędzie kordach, takich, czy siakich...
Każdy pasek ma swój resurs, ...koniec i kropka.
Jak nadejdzie jego czas, zdejmujesz, wywalasz do śmieci i zakładasz nowy.
Jak dla mnie nie ma najmniejszej różnicy, zwróć uwagę na przekrój zęba w obydwu przykładach, jest "sferyczny", i to powinno byc podstawowym wykładnikiem wyboru
A jak wiadomo wszystkim amatorom, taki kształt zęba gwarantuje znacznie lepsze przeniesienie momentu napędowego o zmiennej charakterystyce, w układach mocno obciążonych, są po prostu trwalsze i mniej podatne na zmęczenie, niźli zęby o innym zarysie.
dziadek-ak pisze:szr.16mm
dziadek-ak pisze:szer. 15 mm.
Właśnie..., nie wiem czemu oscylujesz w tych granicach, czemu nie szerokość paska np. 25, 30mm i śpisz spokojnie..., nawet przy T5.
dziadek-ak, i oczywiście nikt się nawet nie zapytał. Fabryka, czy samoróbka, jaką mocą dysponujesz, i jakie jest przełożenie z silnika na wrzeciona, i czy masz ostre wiertła?
Bo i po co..., jak to by miało jakiś wpływ na pracę układu...
No to ja się zapytam, ale to już tak..., z czystej ciekawości.