projektowanie

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
piegusssek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 08 gru 2012, 12:37
Lokalizacja: poznań

projektowanie

#1

Post napisał: piegusssek » 08 gru 2012, 12:54

fgkmhg
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 17:26 przez piegusssek, łącznie zmieniany 1 raz.



Tagi:


friko
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 281
Rejestracja: 23 lut 2012, 10:17

Re: Napęd wrzeciona tokarki - projektowanie

#2

Post napisał: friko » 08 gru 2012, 14:58

piegusssek pisze:Nigdy w życiu czegoś takiego nie robiłam i nie mam pojęcia jak się za to dalej zabrać...
To po co się zabierasz za coś, o czym nie masz pojęcia - zastaw to tym co się znają :razz:
A jak się chcesz nauczyć, to są inne formy edukacji a nie forum !


acetylenek
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 577
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:46
Lokalizacja: Kraków/Olkusz

#3

Post napisał: acetylenek » 09 gru 2012, 10:44

No nie przesadzajmy jakiś kierunek można podać.

Nie zgadzają mi się te założenia i obliczenia.
6000 obr/min i 2,2kW przy bezstopniowej regulacji obrotów to dla mnie moment jest:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_si%C5%82y
9549,3x2,2[kW]/6000[obr/min]=+-3,5[Nm] w całym zakresie obrotów.
Co niestety daje małą moc przy 300[obr/min].

Mnie się jakoś utrwaliło projektowanie od "przeglądu istniejących rozwiązań".

CNC nie oznacza że musi być silnik serwo może być "zwykły asynchroniczny" i falownik wektorowy.

Rozumiem że zadanie było 2kW ale to jest moc nikczemna jak na tokarkę z bezstopniową regulacją, to jest nawet niewiele jak się ma przekładnię. Generalnie tokarki CNC mają znacznie większe silniki.
Przy takiej mocy 6000 obr/minutę to wg. mnie przesadne trochę daj sobie założenia do 3000 to i silnik znajdziesz łatwiej i moment obrotowy sensowniejszy wyjdzie (silnik nominalnie może mieć ok 2850 ).
Gdzieś jest na forum mój temat budowie wrzeciona na duży przelot tam o łożyskowaniu poczytaj. Są tam numery łożysk to sobie dobierzesz po prostu mniejsze średnice tego samego typu.

Awatar użytkownika

MlKl
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3706
Rejestracja: 15 sie 2010, 13:44
Lokalizacja: Błonie
Kontakt:

#4

Post napisał: MlKl » 09 gru 2012, 13:14

Realnie silnik 1.1 kW 900 obrotów gonię falownikiem na ok 2000 obrotów, ale wrzeciono napędzam z niego przełożeniem 1 do 2,5 czyli realnie mam na uchwycie ok 800 obrotów, i momentu na tyle, żeby zbierać po 0,3 mm ze średnicy w stali. Gdybym dał przełożenie 1 do 1 mógłbym myśleć o zbieraniu w setnych milimetra.

IMHO żeby myśleć o realnej pracy w stali przy 6 tysiącach obrotów wrzeciona, silnik musiałby mieć minimum 3 kW a najlepiej powyżej 5 kW przy nominalnych obrotach 2850. A i tak przydałaby się odboczka na operacje wymagające dużego momentu na małych obrotach.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”