Wyciek oleju frezarka 6P81

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
WIDAR1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 23 paź 2012, 09:58
Lokalizacja: elbląskie

Wyciek oleju frezarka 6P81

#1

Post napisał: WIDAR1 » 23 paź 2012, 23:58

Kupiłem frezarkę 6P81 , maszyna pracuje dobrze ale stwierdziłem wyciek oleju z górnej przekładni ( reduktor ) w miejscu gdzie wał o mniejszej średnicy jest umiejscowiony wewnątrz drugiego na końcu którego jest koło pasowe i nakrętka , czy ktoś wie jakie tam jest uszczelnienie i jak je wymienić , dziękuję z góry z pomoc i pozdrawiam :)



Tagi:

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#2

Post napisał: BYDGOST » 24 paź 2012, 18:14

Zamieszczam schemat napędu tej frezarki. Zaznacz, w którym dokładnie miejscu jest ten wyciek. Domyślam się, że przy dolnym kole pasowym. Tam chyba nie ma simmeringa tylko uszczelka filcowa lub wcale. Nadmiar oleju powinien odpływać poziomym otworem i być może ten otwór jest zatkany. Trzeba zdjąć koło pasowe a następnie pokrywkę i sprawdzić to.
Obrazek
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
WIDAR1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 23 paź 2012, 09:58
Lokalizacja: elbląskie

#3

Post napisał: WIDAR1 » 25 paź 2012, 10:22

Dziękuję za zainteresowanie i pomoc :) dokładne miejsce wycieku oleju to przestrzeń pomiędzy wałem o większej średnicy ( na którym jest górne koło pasowe ) a znajdującym się wewnątrz niego wałem o mniejszej średnicy który jest osią wrzeciona , jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam :)

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#4

Post napisał: BYDGOST » 25 paź 2012, 15:52

Tam jest koło zębate 16, które wchodzi w skład odboczki i przełączane jest w prawo - strzałka niebieska- wraz z tuleją i wpustem zaznaczonym na niebiesko. Wtedy tworzy się pusta przestrzeń, czerwone kreski, do której dostaje się olej. Gdy przełącza się to koło w lewo to działa tak jak tłok i popycha olej na zewnątrz a po drodze nie ma żadnego uszczelnienia. Trzeba dojść skąd bierze się tam nadmiar oleju - za słaby odpływ lub za dużo jest podawane. Skrzynia smarowana jest rozbryzgowo to może za dużo oleju jest wlane. Zerknij na ten rysunek i się wypowiedz bo to tylko moje domysły.
Obrazek
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


pixes2
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 582
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:38
Lokalizacja: Zgierz

#5

Post napisał: pixes2 » 25 paź 2012, 21:43

A może maszyna jest źle wypoziomowana - leci na "plecy" i przez to olej gromadzi się tam, gdzie nie powinien.

Pozdrawiam.
Tomek.


Autor tematu
WIDAR1
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 23 paź 2012, 09:58
Lokalizacja: elbląskie

#6

Post napisał: WIDAR1 » 26 paź 2012, 11:15

Dziękuję Wam koledzy za pomoc , teraz domyślam się , że przyczyną wycieku może być niewypoziomowanie maszyny , nie jest ona jeszcze ustawiona ( czeka na wyschnięcie fundamentu ) stoi na dwóch drewnianych belkach i jest nieco przechylona" na plecy " byłem przekonany , że między tymi dwoma wałami jest jakieś uszczelnienie które uległo uszkodzeniu , stąd moje zaniepokojenie i pytania ale jak widać na przekrojach tam nic takiego nie ma , jestem już spokojniejszy i mam nadzieje , że po właściwym ustawieniu frezarki wszystko będzie Ok . jeszcze raz dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Wiesław - elbląskie :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”