dumek pisze: Podoba mi się to rozwiązanie
dumek, wszystko ładnie pięknie, tylko nie w tym zestawie który zaprezentowałeś.
Rozumiem, że czasem się buduje z tego co wpadnie w łapki, ale co zrobisz jak części nie pasują do siebie. Będziesz przerabiał, kombinował, itd...
IMHO...
1. Wał silnika posiada dwa frezowania osadcze i nie za bardzo się nadaje do takiego rozwiązania. Ale można to jako tako obejść...
2. Zębatka nie posiada otworu zbieżnego, więc nidyrydy jej centrycznie i pewnie założyć na taką tuleję za mała powierzchnia styku.
Musiał byś odpowiednio wyprofilować ten otwór zbieżnie, co jest karkołomnym rozwiązaniem.
Jeśli się tak bardzo upierasz, bo to mocowanie jest wg. Ciebie bardziej efektowne
( Ach., och, i ulala...) to prostszym zabiegiem będzie wykonanie tulejki zaciskowej pośredniej. Choć nie podałeś wymiarów swojego zestawu.
Jeżeli jednak nie chcesz zmieniać silnika i ingerować w zębatkę, dorób zwykłą tulejkę redukcyjną, osadź na wale silnika, a zębatkę wklej na redukcję, lub wciśnij na gorąco, a...,
tuleję z nakrętką odłóż na półkę.
Można by przytoczyć jeszcze parę rozwiązań tylko po co Ci głowę wypełniać wątpliwościami.
Powinieneś się dokładniej zapoznać z systemem mocowania
taper lock