Blokowanie koła zębatego

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
dumek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 4
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:44
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Blokowanie koła zębatego

#1

Post napisał: dumek » 14 cze 2012, 20:28

Witam jak najlepiej blokować koła zębate na silniku i śrubie . Silniki mam 3,1Nm koła zębate szerokości 30mm. Oś silnika wystaje na ok 15mm, nie wiem czy nie za mało. Podoba mi się to rozwiązanie, tylko nie wiem jak te stożki rozwiązać.
Załączniki
zasiski_kolo_158.jpg
zasiski_kolo_158.jpg (74.4 KiB) Przejrzano 2510 razy



Tagi:

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#2

Post napisał: dudis69 » 15 cze 2012, 01:33

dumek pisze: Podoba mi się to rozwiązanie
dumek, wszystko ładnie pięknie, tylko nie w tym zestawie który zaprezentowałeś.
Rozumiem, że czasem się buduje z tego co wpadnie w łapki, ale co zrobisz jak części nie pasują do siebie. Będziesz przerabiał, kombinował, itd...
IMHO...
1. Wał silnika posiada dwa frezowania osadcze i nie za bardzo się nadaje do takiego rozwiązania. Ale można to jako tako obejść... :mrgreen:
2. Zębatka nie posiada otworu zbieżnego, więc nidyrydy jej centrycznie i pewnie założyć na taką tuleję za mała powierzchnia styku.
Musiał byś odpowiednio wyprofilować ten otwór zbieżnie, co jest karkołomnym rozwiązaniem.
Jeśli się tak bardzo upierasz, bo to mocowanie jest wg. Ciebie bardziej efektowne
( Ach., och, i ulala...) to prostszym zabiegiem będzie wykonanie tulejki zaciskowej pośredniej. Choć nie podałeś wymiarów swojego zestawu. :mrgreen:
Jeżeli jednak nie chcesz zmieniać silnika i ingerować w zębatkę, dorób zwykłą tulejkę redukcyjną, osadź na wale silnika, a zębatkę wklej na redukcję, lub wciśnij na gorąco, a...,
tuleję z nakrętką odłóż na półkę.
Można by przytoczyć jeszcze parę rozwiązań tylko po co Ci głowę wypełniać wątpliwościami.
Powinieneś się dokładniej zapoznać z systemem mocowania taper lock
Pozdrawiam Sławek


ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”