nakrętka śruby kulowej

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
pavell
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 148
Rejestracja: 17 gru 2011, 11:13
Lokalizacja: z tąd

nakrętka śruby kulowej

#1

Post napisał: pavell » 08 sty 2012, 22:37

kiedy używa się nakrętki pojedynczej a kiedy podwójnej



Tagi:

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1301
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#2

Post napisał: KAJOS » 09 sty 2012, 19:18

Wszystko uzaleznione jest od obciażeń jak i dokładnosci.
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek


Autor tematu
pavell
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 148
Rejestracja: 17 gru 2011, 11:13
Lokalizacja: z tąd

#3

Post napisał: pavell » 10 sty 2012, 00:00

czyli co podwójna jest dokładniejsza?... ja myślałem że śruba kulowa jest bezluzowa...więc podwójna jest jeszcze bardziej bezluzowa :mrgreen:


FROST1978
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 121
Rejestracja: 25 lip 2008, 22:47
Lokalizacja: Śląsk

#4

Post napisał: FROST1978 » 26 sty 2012, 22:33

podpinam się do pytania .
A czy jest możliwośc kasowania luzu w pojedynczej nakrętce ? bo nie widzę żadnej opcji ,nie ma żadnych śrub regulacyjnych itp.
NARZĘDZIOWNIA
Precyzyjne szlifierstwo , elektrodrążenie na WEDM i EDM.

Awatar użytkownika

szymo23
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 105
Rejestracja: 15 lip 2004, 20:04
Lokalizacja: xxx

#5

Post napisał: szymo23 » 25 kwie 2012, 01:02

Gdyby nie luz - nie byłoby niczego.
Zawsze musi występować, to jaki jest zależy od obciążeń, a znając obciążeń dobiera się nakrętki.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”