Średnica koła pasowego wraz z pasem

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
Mrozik
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 748
Rejestracja: 19 maja 2007, 20:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Średnica koła pasowego wraz z pasem

#1

Post napisał: Mrozik » 10 sty 2012, 16:09

Jest pas HTD 5M
Obrazek

I jest koło do pasa T 22085
Obrazek

Dp=25.46mm
De=24.32mm
Df=28mm

Robię podajnik taśmowy gdzie ważne dla mnie jest to, jak głęboko siada pas na koło - w tej chwili założyłem, że Do średnicy De dokładam dwie grubości pasa bez zębów.

Czyli średnica kompletu koło pasowe+pas (kąt opasania 180stopni) D jest równa:

D=De+(2*(3,8-2,1)
D=24,32+2*1,7
D=24,32+3,4
D=27,72

Czy moje rozumowanie jest prawidłowe, czy podana średnica De jest średnicą wierzchołków koła pasowego? Czy pas siada całkowicie na koło?



Tagi:


Semen
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 22
Rejestracja: 08 cze 2009, 19:08
Lokalizacja: PN

#2

Post napisał: Semen » 12 sty 2012, 17:31

Mrozik pisze:
ważne dla mnie jest to, jak głęboko siada pas na koło

Przy tym założeniu średnica,którą policzyłeś gwarantuje że pas "niżej nie zejdzie".
Średnica zewnętrzna będzie "pływała" z powodów:
-przy małej ilości zębów (16) koła,oś cięgna ( czyli rzeczywista średnica z*t/pi) nie układa się po okręgu,jest raczej krzywa łamana.
-wydłużenie od obciążenia.
-odkształcenie pasa-ząb będzie niesymetryczny.
De-jest średnica zewnętrzną koła.
Jeżeli jest to podajnik nawrotny sprawdź czy pas się nadaje.


Autor tematu
Mrozik
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 748
Rejestracja: 19 maja 2007, 20:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#3

Post napisał: Mrozik » 13 sty 2012, 08:18

Jest to króciutki podajnik 150mm który używa pasa zębatego jako taśmy transportującej, nad nim jest taki sam podajnik, pomiędzy podajniki wprowadzana jest rurka i tą rurkę paski ciągną dalej.

Rurka ma 6mm średnicy, i zakładając jakąś średnicę pasa na kole muszę odpowiednie zaprojektować odległość kół zębatych sprzęgających oba podajniki. Dolny taśmociąg jest opuszczany pneumatycznie.

Uprzedzam wszelkie pytania na temat idei takiego a nie innego rozwiązania - tak ma być bo tak sobie klient życzy.
Załączniki
Clipboard02.jpg
Clipboard02.jpg (92.71 KiB) Przejrzano 2142 razy


Semen
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 22
Rejestracja: 08 cze 2009, 19:08
Lokalizacja: PN

#4

Post napisał: Semen » 13 sty 2012, 12:24

Dolny taśmociąg jest opuszczany pneumatycznie.

Przemyśl zewnętrzny zderzak, płynną regulacje skoku siłownika ,docisk sprężysty itp.
Biorąc pod uwagę tolerancje wykonania paska,kół itd. co zrobisz jak się pomylisz tylko o 0.1 mm?.
Na rysunku nie widać,ale jeżeli masz na jednym przenośniku 2 koła takie same,mocowane na wpuście to będą problemy z założeniem paska.


Autor tematu
Mrozik
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 748
Rejestracja: 19 maja 2007, 20:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#5

Post napisał: Mrozik » 13 sty 2012, 17:27

W tej chwili pomiędzy paskami mam 5,72mm i zrobiłem tak, że odegłość pomiędzy osiami kół jest taka jak ma być, ewentualne rozsunięcie kół o te 0,3mm nie powinno im ichyba znacząco zaszkodzić (M1,5). Zderzak jest wbudowany w korpusy - dwa wkrecane wkręty z hartowanymi płaskimi końcami, a po przeciwległej stronie hartowane wkładki.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”