Strona 1 z 2
przekładnia pasowa
: 27 lip 2011, 21:53
autor: pablopicaso
Jestem tutaj nowy i potrzebuję wsparcie technicznego Panowie, mianowicie chodzi mi o uzyskanie wysokich obrotów poprzez przekładnię pasową dokładnie chodzi o jakieś 3000obr/ min.
Na silniku hydraulicznym mam koło pasowe które ma obroty mniejsze jak 300 obr/ min jego średnica to 16 cm, drugie koło napędzane przez pasek które ma osiągnąć obroty ok 3000 lub więcej . I teraz mi pomóżcie dobrać przekładnię kół abym te obroty osiągnął.
dziękuje serdecznie za pomoc ...
: 27 lip 2011, 21:58
autor: koala.g
Średnica koła 160 cm

.
Można by się pobawić wzorami na obwód koła ale i tak wychodzi prosty stosunek.
Żeby zwiększyć prędkość 10 razy to drugie kółko(napędowe) musi być 10 razy większe.
Duże kółko napędza wiec jeśli chcesz mieć stare na silniku to drugie musiało by mieć 1,6 cm.
: 27 lip 2011, 22:14
autor: pablopicaso
dzieki serdeczne za szybką odpowiedź

, wiec używając przekładni zębatej jest większe prawdopodobieństwo ze osiągnę takie obroty ?? myślę tutaj aby zrobić tak na silnik dać dużą zębatkę które będzie napędzało małą zębatkę umieszczoną na środku wałka a na tym wałku będzie koło pasowe które napędzi mi koło które ma mieć wysokie obroty. Jak to widzicie ??
: 28 lip 2011, 01:54
autor: mariuszbroda
Daj sobie spokój,przy takim przełożeniu moc wynikowa będzie bardzo mała-niczego taka "konstrukcja" nie uciągnie.Tak w skrócie myślowym
[ Dodano: 2011-07-28, 01:56 ]
Duże kółko napędza wiec jeśli chcesz mieć stare na silniku to drugie musiało by mieć 1,6 cm.
Mała poprawka-1,6 metra...........
: 28 lip 2011, 10:12
autor: koala.g
Jeśli kółko na silniku ma 16 cm a to drugie miało by 160 cm to obroty spadają 10 krotnie.
I tak czy siak to nie ma sensu.
: 28 lip 2011, 12:02
autor: zdzicho
Kolega decodrew dobrze zauważył ,bo wcześniej popełnił przejęzyczenie .
Trzeba wykonać 2lub 3 stopniową, wtedy stosunek średnic i sprawność będą do przyjęcia. Jeśli już ma być pasowa. Zębata tez musi być wielostopniowa,ale tu można wykorzystać
gotową.
: 28 lip 2011, 18:51
autor: pablopicaso
mariuszbroda pisze:Daj sobie spokój,przy takim przełożeniu moc wynikowa będzie bardzo mała-niczego taka "konstrukcja" nie uciągnie.Tak w skrócie myślowym
[ Dodano: 2011-07-28, 01:56 ]
Duże kółko napędza wiec jeśli chcesz mieć stare na silniku to drugie musiało by mieć 1,6 cm.
Mała poprawka-1,6 metra...........
Panowie chodzi o to że robię napęd kosiarki na 2 noże za pośrednictwem silnika hydraulicznego o mocy 15 KW niestety obroty nie są zadowalające wiec dla mnie każda opcja jest do zrealizowania tylko nie wiem czego dokładnie użyć aby te obroty nabrały tempa do ok 2000-3000 obr/min.
Dlatego każda opcja jest do zrealizowania która przyniesie mi efekt . Pozdrawiam i dzięki za pomoc !!
: 29 lip 2011, 01:35
autor: mariuszbroda
A to całkiem inna sprawa...
rozejrzyj się za skrzynią biegów-- mocna piątka Ci wystarczy,nie musisz mieć 3000 obrotów,2000 tysiące,a nawet mniej i będzie dobrze
[ Dodano: 2011-07-29, 01:43 ]
skrzynia od Poloneza jest za grosze,ale tam 5 bieg to dostawka,zawsze były z 5 problemy,
zobacz sobie z dużego fiata,też tanie i mocne były,o ile pamiętam tam było 1 do 4 przelożenie,to masz 1200 obrotów,a przed skrzynią zrobisz jedno przelożenie 1:2 i bedziesz miał 600,razy 4 ze skrzyni i będzie 2400...może to pójdzie

: 29 lip 2011, 21:55
autor: M 52
A na czym polegały problemy z 5 w polonezie? Akurat w 91 kupiłem nowego Poloneza i żadnych problemów nikt nie widział, poza panewkami.
: 30 lip 2011, 00:42
autor: mariuszbroda
Zgadza się,człowiek kumaty(jak kolega

) jeżdździł i jeździł Polonezem bez problemu,nawet panewki 120 tyś też,bo to było auto nie dla technicznych analfabetów,jak te dzisiejsze auta,jak ktoś stale na 5 jeździł,a większść tak robiła-to wałek w końcu przebijał obudowę skrzyni (od telepania na niskich obrotach).
Nie żebym pluł na Poloneza,marzyłem o takim aucie wtedy,a tak na boku--to jak Jaroszewiczowi (premierowi wtedy za komuny) pokazali prototyp,Jaroszewicz stanął zdumiony i zakrzyknął

ko***a,ale wóz !
Pozdrawiam....