koła zębate
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 5
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 lis 2007, 10:34
- Lokalizacja: Starogard Gdański
koła zębate
Witam!
Czy ktos mógłby mi powiedzieć gdzie znajde taki informacje jak zastosowanie kół zębatych oraz zagrożenie nimi powodowane?
Pzdr
Czy ktos mógłby mi powiedzieć gdzie znajde taki informacje jak zastosowanie kół zębatych oraz zagrożenie nimi powodowane?
Pzdr
Tagi:
-
- Moderator
-
ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1998
- Rejestracja: 27 lis 2004, 19:40
- Lokalizacja: Gniew
- Kontakt:
Witam
ale niebezpieczeństwo zagrożenie nimi powodowane - czy tu chodzi o BHP podczas pracy przy przekładniach zębatych ??
Zastosowanie kół zębatych to rozumiemgolka1984 pisze:Czy ktos mógłby mi powiedzieć gdzie znajde taki informacje jak zastosowanie kół zębatych oraz zagrożenie nimi powodowane?
ale niebezpieczeństwo zagrożenie nimi powodowane - czy tu chodzi o BHP podczas pracy przy przekładniach zębatych ??
... z poważaniem ....pozdrawiam --- Doceń to że, poświęciłem Ci trochę czasu !!! wciśnij "pomógł" to nic nie kosztuje
---
Moja pierwsza i druga maszynka a trzecia w fazie testu http://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?t=2281

Moja pierwsza i druga maszynka a trzecia w fazie testu http://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?t=2281
-
- Moderator
-
ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1998
- Rejestracja: 27 lis 2004, 19:40
- Lokalizacja: Gniew
- Kontakt:
Witam
Polecam książki Kazimierza Ochenduszko "koła zębate" - konstrukcja lub wykonanie i montaż
Korzystałem z tych książek piszą prace w technikum na temat kół zębatych
To tak obszernie na ten temat
A jeśli troszkę bardziej po "łebkach" to koleżanka zapyta dokładnie
Polecam książki Kazimierza Ochenduszko "koła zębate" - konstrukcja lub wykonanie i montaż
Korzystałem z tych książek piszą prace w technikum na temat kół zębatych
To tak obszernie na ten temat
A jeśli troszkę bardziej po "łebkach" to koleżanka zapyta dokładnie
... z poważaniem ....pozdrawiam --- Doceń to że, poświęciłem Ci trochę czasu !!! wciśnij "pomógł" to nic nie kosztuje
---
Moja pierwsza i druga maszynka a trzecia w fazie testu http://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?t=2281

Moja pierwsza i druga maszynka a trzecia w fazie testu http://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?t=2281
-
- Moderator
-
ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1998
- Rejestracja: 27 lis 2004, 19:40
- Lokalizacja: Gniew
- Kontakt:
Witam
I jak problem już rozwiązany
Czy mam się troszkę rozpisać
I jak problem już rozwiązany

Czy mam się troszkę rozpisać

... z poważaniem ....pozdrawiam --- Doceń to że, poświęciłem Ci trochę czasu !!! wciśnij "pomógł" to nic nie kosztuje
---
Moja pierwsza i druga maszynka a trzecia w fazie testu http://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?t=2281

Moja pierwsza i druga maszynka a trzecia w fazie testu http://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?t=2281
-
- Moderator
-
ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1998
- Rejestracja: 27 lis 2004, 19:40
- Lokalizacja: Gniew
- Kontakt:
Witam
Troszkę o przekładniach i kołach zębatych
Podstawowym zadaniem przekładni zębatych jest przeniesienie energii z wału czynnego na wał bierny a ponadto dokonanie zmiany wartości momentu obrotowego prędkości i siły.
Zastosowanie przekładni można uzasadnić w następujący sposób :
- w większości maszyn potrzebne są duże momenty obrotowe co przy określonej mocy wymaga stosowania małych prędkości obrotowych , a tym czasem silniki budowane są na ogół jako wysokoobrotowe urządzenia
nawiązując do silników o małej prędkości obrotowej są znacznie droższe , większe
Ponadto istnieje wiele czynników które nie pozwalają na bezpośrednie połączenie silnika z maszyną roboczą np. takie jak :
- względy konstrukcyjne (silnik musi być schowany aby nie był narażony na uderzenia )
bezpieczeństwo pracy (silni może stanowić zagrożenie - wysokie obroty , temperatura . hałas )
- wygoda obsługi
Bezpieczeństwo podczas pracy z przekładniami . Z racji swojej budowy przekładnie wysoko obrotowe przeważnie są zabudowane w szczelne korpusy gdyż duże przełożenia lub redukcje potrzebują intensywnego smarowania i chłodzenia . Tu już mamy zagrożenie czyli temperatura dlatego korpusy przekładni są wyposażone i system chłodzenia
- aktywny wentylator
- pasywny użebrowanie na korpusie
Największe niebezpieczeństwo stanowią duże przekładnie nisko obrotowe są to zazwyczaj stare przekładnie odkryte
Zabezpieczenie przed wypadkami przykład gitary tokarki gdzie po otworzeniu osłony od gitary (przekładni do gwintowania ) wyłącznik rozłącza zasilanie silnika głównego
Można zabezpieczyć przekładnie w sposób taki iż obudować (osłonić) maksymalnie przekładnie a zostawić tylko luk do smarowania i kontroli uzębienia
to są dwa podstawowe zabezpieczenia przed wypadkiem
Mam nadzieję że pomogłem
Polecam się
Troszkę o przekładniach i kołach zębatych
Podstawowym zadaniem przekładni zębatych jest przeniesienie energii z wału czynnego na wał bierny a ponadto dokonanie zmiany wartości momentu obrotowego prędkości i siły.
Zastosowanie przekładni można uzasadnić w następujący sposób :
- w większości maszyn potrzebne są duże momenty obrotowe co przy określonej mocy wymaga stosowania małych prędkości obrotowych , a tym czasem silniki budowane są na ogół jako wysokoobrotowe urządzenia
nawiązując do silników o małej prędkości obrotowej są znacznie droższe , większe
Ponadto istnieje wiele czynników które nie pozwalają na bezpośrednie połączenie silnika z maszyną roboczą np. takie jak :
- względy konstrukcyjne (silnik musi być schowany aby nie był narażony na uderzenia )
bezpieczeństwo pracy (silni może stanowić zagrożenie - wysokie obroty , temperatura . hałas )
- wygoda obsługi
Bezpieczeństwo podczas pracy z przekładniami . Z racji swojej budowy przekładnie wysoko obrotowe przeważnie są zabudowane w szczelne korpusy gdyż duże przełożenia lub redukcje potrzebują intensywnego smarowania i chłodzenia . Tu już mamy zagrożenie czyli temperatura dlatego korpusy przekładni są wyposażone i system chłodzenia
- aktywny wentylator
- pasywny użebrowanie na korpusie
Największe niebezpieczeństwo stanowią duże przekładnie nisko obrotowe są to zazwyczaj stare przekładnie odkryte
Zabezpieczenie przed wypadkami przykład gitary tokarki gdzie po otworzeniu osłony od gitary (przekładni do gwintowania ) wyłącznik rozłącza zasilanie silnika głównego
Można zabezpieczyć przekładnie w sposób taki iż obudować (osłonić) maksymalnie przekładnie a zostawić tylko luk do smarowania i kontroli uzębienia
to są dwa podstawowe zabezpieczenia przed wypadkiem
Mam nadzieję że pomogłem
Polecam się

... z poważaniem ....pozdrawiam --- Doceń to że, poświęciłem Ci trochę czasu !!! wciśnij "pomógł" to nic nie kosztuje
---
Moja pierwsza i druga maszynka a trzecia w fazie testu http://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?t=2281

Moja pierwsza i druga maszynka a trzecia w fazie testu http://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?t=2281
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 5775
- Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
- Lokalizacja: Westfalia
a ja bym jeszcze podzielił temat na dwie części:
- bezpieczeństwo podczas wykonywania kół zębatych (frezarki obwiedniowe, dłutownice, czy choćby wykonywanie otoczek).
- bezpieczeństwo podczas użytkowania.
Problem w tym, że przekładnie zębate są z reguły smarowane, a więc są zabudowane dość dokładnie, żeby olejem nie chlapać, a więc zagrożenia nie ma żadnego. Poza tym każda obrabiarka ma te przekładnie dokładnie zabudowane w korpusie, bądź dokładnie osłonięte (choćby obudowa gitary w tokarce). To już nie jest czas kieratów i współcześnie moim zdaniem doszukiwanie się jakiegokolwiek zagrożenia jest bezcelowe.
Co innego produkcja kół - możliwość pochwycenia (choćby podczas ustawiania przez frez czy dłutak, a nawet pośliźnięcie się na rozlanym z obrabiarki oleju chłodzącym i złamanie nogi to realne zagrożenia. Może w tą stronę warto pójść?
- bezpieczeństwo podczas wykonywania kół zębatych (frezarki obwiedniowe, dłutownice, czy choćby wykonywanie otoczek).
- bezpieczeństwo podczas użytkowania.
Problem w tym, że przekładnie zębate są z reguły smarowane, a więc są zabudowane dość dokładnie, żeby olejem nie chlapać, a więc zagrożenia nie ma żadnego. Poza tym każda obrabiarka ma te przekładnie dokładnie zabudowane w korpusie, bądź dokładnie osłonięte (choćby obudowa gitary w tokarce). To już nie jest czas kieratów i współcześnie moim zdaniem doszukiwanie się jakiegokolwiek zagrożenia jest bezcelowe.
Co innego produkcja kół - możliwość pochwycenia (choćby podczas ustawiania przez frez czy dłutak, a nawet pośliźnięcie się na rozlanym z obrabiarki oleju chłodzącym i złamanie nogi to realne zagrożenia. Może w tą stronę warto pójść?
-
- Moderator
-
ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1998
- Rejestracja: 27 lis 2004, 19:40
- Lokalizacja: Gniew
- Kontakt:
Witam
Jeśli chodzi o obróbkę ale z tekstu wyżej tak nie wynika , to tu też mogę służyć pomocą bo trzy lata pracowałem na frezarkach obwiedniowych troszkę łyknąłem szlifierek do uzębień i dłutownic Fellows'agolka1984 pisze:zastosowanie kół zębatych oraz zagrożenie nimi powodowane
... z poważaniem ....pozdrawiam --- Doceń to że, poświęciłem Ci trochę czasu !!! wciśnij "pomógł" to nic nie kosztuje
---
Moja pierwsza i druga maszynka a trzecia w fazie testu http://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?t=2281

Moja pierwsza i druga maszynka a trzecia w fazie testu http://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?t=2281