Witam,
Pytania może banalne ale prośba o łopatologiczne wyjasnienie zasady działania.
Dlaczego w przekładniach pasowych z pasami płaskimi koła pasowe mają kształt
baryłkowaty ?. Jaka siła fizyczna sprawia, że pas na takich kołach ma tendencję
do " wdrapywania się " na wierzchołki baryłkowatych kół zapobiegając tym samym
zsuwaniu z przekładni ???
Pytanie kolejne dotyczy również przekładni ale wykorzystującej pasek zębaty.
Co sprawia, że pasek nie spada z kół zębatych ( przecież nie da się idealnie
ustawić 2 kół zebatych w jednej płaszczyźnie, zawsze jest jakaś odchyłka )
Czy w tym przypadku pomaga zewnętrzne "zfazowanie" zębów kół i wówczas
również mamy do czynienia z uproszczonym kształtem baryłkowatym ?
Pozdrawiam
ciekawski
Pytanie o przekładnie pasowe
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 209
- Rejestracja: 06 sie 2009, 00:45
- Lokalizacja: Warszawa
Ten sam efekt, który sprawia, że pochylając się rowerem zaczynasz skręcać pomimo, że kierownice masz prostoPytania może banalne ale prośba o łopatologiczne wyjasnienie zasady działania.
Dlaczego w przekładniach pasowych z pasami płaskimi koła pasowe mają kształt
baryłkowaty ?. Jaka siła fizyczna sprawia, że pas na takich kołach ma tendencję
do " wdrapywania się " na wierzchołki baryłkowatych kół zapobiegając tym samym
zsuwaniu z przekładni ???
