Strona 1 z 2

Tuleja BK 80

: 04 paź 2009, 20:49
autor: KAPaGo
Witam
Sprawiłem sobie ostatnio tuleje BK 80 do moich kół zębatych i zabardzo nie wiem jak to sie mocuje w tym kole żebatym .To że tą najwęższa część tuleji zaciska się na osi np silnika to wiem ,ale co z ta lużna "obręczą " i na co sa te wolne 3 otwory z gwintem .

Rysunki odnośnie mocowania widziałem, ale to tylko w przypadku zamocowania tylko na osi silnika czy śruby a co w przypadku koła zębatego gdy ma to być też osadzone w nim ?
Rozumiem że trzeba wytoczyć otór ale co dalej nie wiem ...pomocy :)
Moze jakis rysunek na szybkiego w paincie koledzy narysują albo mają fotki jakieś .

: 04 paź 2009, 22:19
autor: BYDGOST
Tu masz rysunek jak to się montuje. W kole musisz mieć otwór o średnicy zewnętrzej pierścienia. Te trzy otwory nagwintowane służą do demontażu.
Tutaj to znalazłem kiedyś: http://www.pivexin.com.pl/www/katalog/katalog.pdf

: 04 paź 2009, 22:30
autor: KAPaGo
Podobne rysynki widziałem ale to nadal nie zrozumiale dla mnie jest .Jak bedzie sie trzymac w wytoczonym otworze z koła zebatego ta tuleja , przynajmniej w jedna strone koło bedzie sie przesuwać.,czyli patrzac na rysunek w prawo bo w lewo wiadmomo trzyma je tuleja Na tym rysunku nie widze tego luznego pierścienia , chyba ze to te małe cos tam wystajace kwadraciki

Musze miec otwór zewnętrznego pierscienia czyli tego najwęższego, i co wtedy ten luzny pierscien zapiera sie o koło zębate?

Owidze kolega wrzucił prawidłowy rysunek bo temten to jakis był nie do tej mojej tuleji

: 04 paź 2009, 22:39
autor: BYDGOST
Pierścień luźny zaznaczyłem na czerwono. Wcześniej rysunki mi się pomyliły.

: 04 paź 2009, 22:46
autor: KAPaGo
Znalazłem jeszcze cos takiego [zdjęcia poniżej ] że całkiem wpuszcza sie tą tuleje w koło, ale dalej nie jasna sprawa dla mnie co z tym kołem zębatym ,bo przecież w jedna strone będzie się przesuwać.

Czy wytoczony otwór musi być na wcisk dla tej tuleji?

: 04 paź 2009, 22:48
autor: BYDGOST
KAPaGo pisze:..... nie jasna sprawa dla mnie co z tym kołem zębatym ,bo przecież w jedna strone będzie się przesuwać.
Jak się już zaciśnie to nie będzie się przesuwać.

: 04 paź 2009, 22:55
autor: KAPaGo
Na rysunku oznaczyłem zieloną strzałką kierunek w którym mam obawy że sie koło będzie przesuwac bo niby co je trzyma?Cała reszta trzyma sie osi wału ale koło ?NO chyba że to takie czary mary jak kolega napisał i po zacisnieciu bedzie OK.

: 04 paź 2009, 23:02
autor: BYDGOST
Tuleje w środku działają na zasadzie klina. Jedna jest przecięta. Siły podczas zaciskania działają prostopadle do osi i powstające tarcie utrzymuje koło.

: 05 paź 2009, 08:25
autor: upadły_mnich
KAPaGo pisze:NO chyba że to takie czary mary jak kolega napisał i po zacisnieciu bedzie OK.
będzie ok i nie ma w tym czarów.
Te otwory dodatkowe są własnie do demontażu bo taka tulejka potrafi sie tak zacisnąć , że nawet po poluzowaniu śrub ręcznie może być ciężko ze zdjeciem

[ Dodano: 2009-10-05, 08:27 ]
KAPaGo pisze:Czy wytoczony otwór musi być na wcisk dla tej tuleji?
Otwór nie musi być na wcisk. Z tego co widzę to producent zaleca H8

: 05 paź 2009, 15:08
autor: KAPaGo
Ok juz poznałem cała tajemnice , mniejwiecej to jest tak że tulejka zaciska się na osi np silnika i zarazem rozpreża w kole pasowym .
Juz zreszta poleciałem do tokarza i oto wyniki na poniższych zdjęciach ...

Przyznałem kolegom po punkcie ...dziękuje za wyjasnienia

Aha jeszcze cos .....gdzieś tam wyczytałem w specyfikacji że te nacięciaw tuleji nie powinny być w jednej lini prawda to ? ,tylko tak jak na ostatnim pokazanym zdjęciu