chciałbym aby ktoś pomógł mi obliczyć taką przekładnie bo mam właśnie takie podzespoły,mianowicie silniczek od wycieraczek i chciałem zastosować przekładnie na zwykłym łańcuchu rowerowym bo wiadomo najtaniej,a chciałem to zastosować do napędu samochodu dla dziecka bo ta przekładnia orginalna chińska padła.
DANE
1.Średnica koła 23 cm.
2.Prędkość silnika 6000obr/min,moc 70W-12VDC,prędkość na osi po pierwszej przekładni 80 obr/min.
3.Prędkość pojazdu 8 km/h
4.Masa pojazdu 20 kg.+25 kg obciążenie(osoba)
a.Obliczyć ile obrotów ma wykonać koło, przy prędkości pojazdu 8 km/h
b.Obliczyć przekładnię (drugą) gdzie koło zębate(rowerowe)ma 12 zębów(jego średnica to 55 mm.-podziałowa 46mm.) i mocowane jest do silnika z przekładnią a ile ma mieć to drugie koło zębate zębów, zachowując prędkość pojazdu.
c.Czy przy tych założeniach czyli taki silnik z taką przekładnią jest w stanie bez problemu i bez znacznej utraty mocy i prędkości poruszać ten pojazd z taką masą .Trzeba też wziąć pod uwagę, że musi on czasami pokonać małe wzniesienie(ok. 5 stopni)
przełożenie nietypowe
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:04
- Lokalizacja: wrocław
przełożenie nietypowe
- Załączniki
-
- P1030652.JPG (29.64 KiB) Przejrzano 5929 razy
-
- P1030654.JPG (24.57 KiB) Przejrzano 5912 razy
-
- P1030655.JPG (25.44 KiB) Przejrzano 5927 razy
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 523
- Rejestracja: 15 sie 2004, 23:24
- Lokalizacja: Poznań
Przy tak małej średnicy kół będzie problem z tymi 8km/h. Przy 80 obrotach nominalnych i takich kołach przy przełożeniu łańcuchowym 1:1 będzie jakieś 3.3km/h. I właściwie nic z tym nie zrobisz bo musiał byś dać przynajmniej 3 razy mniejsze koło zębate po drugiej stronie...
Co do mocy nie wypowiadam się bo nie bardzo wiem jak to policzyć...
Co do mocy nie wypowiadam się bo nie bardzo wiem jak to policzyć...
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1092
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:04
- Lokalizacja: Cieszyn/Kraków
Witam serdecznie.
W wielu takich silnikach z wycieraczek w przekładni ślimacznica wykonana jest z jakiegoś tworzywa. Tutaj na zdjęciu wygląda to jak jakiś metal. Gdyby to było tworzywo to niedługo popracuje, a nawet jeżeli będzie to metal to sądzę że po niedługim czasie "wysypią się" jakieś zęby z niego, choćby przy szarpnięciach czy uderzeniu gdzieś autkiem. Dodatkowo taki silnik będzie się poważnie grzał i się spali w niedługim czasie (udowodnione doświadczalnie) - w samochodzie napędzając wycieraczki na pewno będzie miał o wiele lepsze warunki pracy niż w takim pojeździe.
Pozdrawiam, skoczek.
[ Dodano: 2009-04-22, 15:21 ]
P.S. Myślę że lepiej byłoby poszukać jakichś przekładni w elektronarzędziach i zrobić z nich przekładnię wielostopniową, napędzając poszczególne stopnie choćby paskami zębatymi lub zrobić taką z samych pasków zębatych (tylko że to dość drogie rozwiązanie będzie).
W wielu takich silnikach z wycieraczek w przekładni ślimacznica wykonana jest z jakiegoś tworzywa. Tutaj na zdjęciu wygląda to jak jakiś metal. Gdyby to było tworzywo to niedługo popracuje, a nawet jeżeli będzie to metal to sądzę że po niedługim czasie "wysypią się" jakieś zęby z niego, choćby przy szarpnięciach czy uderzeniu gdzieś autkiem. Dodatkowo taki silnik będzie się poważnie grzał i się spali w niedługim czasie (udowodnione doświadczalnie) - w samochodzie napędzając wycieraczki na pewno będzie miał o wiele lepsze warunki pracy niż w takim pojeździe.
Pozdrawiam, skoczek.
[ Dodano: 2009-04-22, 15:21 ]
P.S. Myślę że lepiej byłoby poszukać jakichś przekładni w elektronarzędziach i zrobić z nich przekładnię wielostopniową, napędzając poszczególne stopnie choćby paskami zębatymi lub zrobić taką z samych pasków zębatych (tylko że to dość drogie rozwiązanie będzie).
Podstawą materialną narodu jest ziemia, przemysł i handel. Kto ziemię, przemysł i handel oddaje w ręce cudzoziemców, ten sprzedaje narodowość swoją, ten zdradza swój naród. - Hipolit Cegielski
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 64
- Rejestracja: 25 lut 2008, 19:46
- Lokalizacja: Warszawa
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:04
- Lokalizacja: wrocław
tak ta przekładnia ślimakowa jest z jakiegoś tworzywa ale właśnie ta orginalna byla też z tworzywa tylko właśnie tyle że stopniowana ogólnie to miała małą zębatkę na silniku potem była większa,następna duża razem z małą i ostatnia największa. Tylko że ja chciałbym to zrobić w najprostszy możliwy sposób. Może ktoś wie jaki można do tego silnik zastosować w miarę mały ale wytrzymały.