Strona 1 z 1

elektrosprzęgła lub inne rozwiązania

: 14 kwie 2009, 17:03
autor: tomatech75
Witam. Mam nst. problem do rozwiązania z przeniesieniem napędu. Oto szczegóły:"zwykły"silnik 4 kW/1440obr. ma napędzać przekładnię(po 1100 obr. na dwóch wyjściach) która ma "pracować w nst. cyklach : ok. 2 sek. pracy /ok.3 sek. przerwy innymi słowy ma załączać się co 3sek na czas ok. 2 sek, dodam że zależy mi na szybkim starcie i szybkim zatrzymaniu. Początkowo miałem zastosować elektrosprzęgło ewentualnie we współpracy z hamulcem elektromagnetycznym ale gdy zacząłem się zastanawiać nad ich właściwym doborem pojawiły się wątpliwości nad trwałością i niezawodnością takiego rozwiązania.Proszę o radę. pozdrawiam Maerk

: 20 cze 2009, 19:17
autor: wood carver
to zalezy jaka jest inercja ukladu....
falownik nie tylko posiada funkcje regulacji czestotliwosci...ale ponadto regulacji rampy startu i stopu ( oczywiscie jesli inercja ukladu przewyzsza mozliwosci "przyjecia" energii przez falownik to rampa "deceleration" automatycznie jest zmieniana.
Jednak u mnie silnik 4 kW z falownikiem o podobnej mocy moze pracowac na zasadzie start stop, wlasciwie z minimalną rampą hamowania i startu....( pomijam fakt naprezen jakie dzialają na lozyska itd...nie wiem czy tez jest to zdrowe dla "rezystora hamowania"....narazie dziala ;)