Strona 1 z 1

Koła pasowe 5GT

: 15 wrz 2022, 14:35
autor: Malaxis
Witam,
od dłuższego czasu bezskutecznie poszukuje koła pasowego 5GT oraz paska do niego.
Problem w tym, że pod hasłem "5GT" niewiele da się wyszukać i podejrzewam, że nie jest to pełne oznaczenie.
Podziałka na pewno wynosi 5mm a profil przypomina HTD/2GT/3GT.

Nie spotkał się ktoś z takimi kołami i pasami i byłby w stanie rozjaśnić mi temat?
Może będzie do tego koła pasować właśnie GT3 5MGT3?

Koło i pasek potrzebuję do napędu wrzeciona.


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Koła pasowe 5GT

: 15 wrz 2022, 15:58
autor: 251mz
https://pl.aliexpress.com/item/1005002953188043.html

https://tech-partner.pl/pl/p/Pas-zebaty ... nitta/4721

Dodane 43 sekundy:
Ogólnie myślę ,że prościej będzie Ci wymienić to koło pasowe na wrzecionie na takie jakie sobie wymyślisz:D

Re: Koła pasowe 5GT

: 15 wrz 2022, 21:12
autor: wojtek10916
Witam w klubie poszukiwaczy :lol:
Obrazek
Jest to stary typ PowerGrip® GT™ obecny jestto GT3 który jest zgodny z GT2 ale już nie z GT
https://www.gates.com/in/en/power-trans ... 00000.html
Musiałem zamówić bezpośrednio z Tajwanu przez dystrybutora maszyn :roll:

Dodane 47 minuty 36 sekundy:
https://ww2.gates.com/IF/facts/documents/Gf000212.pdf

Re: Koła pasowe 5GT

: 18 wrz 2022, 13:02
autor: Malaxis
Dzięki za fachową pomoc :)

Spróbuję jeszcze trochę pokombinować przed pójściem w taką decyzję jak wymiana całego koła pasowego, widać że jest porządnie wykonane i wyważane więc trochę szkoda byłby je zlikwidować.

Znalazłem w jakimś sklepie dostępne koła pasowe i paski 5GT .
Obrazek


Zastanawiam się nad takim patentem, żeby wytoczyć odpowiednią piastę i zamontować na niej dwa takie koła. Bezpośrednio na wale nie dam rady, bo ma za dużą średnicę i w kołach brakuje materiału.

Obrazek
Obrazek

Ze względu na dostępne długości pasków, będę musiał bardzo zbliżyć silnik do wrzeciona, to chyba nie powinien być problem?
Czy taki układ, w którym oba koła pasowe (zadawcze i odbiorcze) nie mają kołnierzy ma szansę się sprawdzić? Trochę boję się problemu z uciekającymi paskami.
Silnik wrzecionowym ma 5,5kW i maksymalne obroty 8000/min.