Montaż łożysk kulkowych, skośnych jednorzedowych

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni


Autor tematu
m.j.
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 693
Rejestracja: 30 lip 2009, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Montaż łożysk kulkowych, skośnych jednorzedowych

#1

Post napisał: m.j. » 08 gru 2015, 13:43

Mam pytanie odnośnie montażu łożysk skośnych jednorzędowych w parach w bloku łożyskującym.
Mam chińskie łożyska skośne i jedynym oznaczeniem jest symbol łożyska po jednej stronie. Po drugiej łożysko jest nie oznaczone. Na chłopski rozum jeśli dwie strony łożyska oznaczyć np. O - strona oznaczona i B - bez oznaczenia to trzeba je zamontować:
1. OB BO
lub
2. BO OB

a nie można tak:
BO BO lub OB OB

Dobrze myślę?

[ Dodano: 2015-12-08, 17:52 ]
Już sam sobie odpowiadam:
file:///C:/Users/MJ/Desktop/marcina%20r%C3%B3%C5%BCno%C5%9Bci/NSK_CAT_E1102m_B46-75.pdf
Czyli najlepszą opcją jest opcja DB - back-to-back, czyli stronami z napisami do siebie. Nie zauważyłem na początku, że strona z napisami jest szersza, a bez napisów jest węższa. Czyli największą nośność mają dwa łożyska w systemie DB. Łącząc je odwrotnie też będzie działało ale mają wtedy mniejszą nośność :wink:


tokarka NARVIK "made in Taiwan", frezarka Hartford (klon Bridgeporta "made in Taiwan"), frezarka Bridgeport w takcie przeróbki na CNC, frezarka CNC DIY, trochę pomniejszych klamotów

Tagi:


fazownik81
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2010, 12:47
Lokalizacja: Pionki

Re: Montaż łożysk kulkowych, skośnych jednorzedowych

#2

Post napisał: fazownik81 » 17 kwie 2021, 13:56

Obrazek Odgrzeje trochi.
Zamontowalem 2 łożyska tak jak byly w malej tokarce radzieckiej. Nie ma do niej dokumentacji. Zamontowalem w X tak jak byly. Po skreceniu łożysk i niby wykasowaniu luzu łożysko głośno pracuje, nie moge tez skrecic lozyska tak aby stanelo całkowicie, dokręca się do oporu i koniec dalej nie idzie a walek obraca sie bez przeszkód. Dotaczalem tez pierścień 3mm miedzy nakretke a lozysko gdyż nakretka doszla do końca gwintu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”