Przeniesienie napędu układu automatycznego załadunku Bystronic - jak poprawić fabrykę?
: 19 paź 2020, 09:02
Cześć,
Dotyczy:
Bytower + Bytrans 3015 - układ automatycznego załadunku/rozładunku blach firmy Bystronic sprzęgnięty z Laserem Bysprint 3015.
Problem:
wyciągające się łańcuchy, wyginające/łamiące zęby kół zębatych. Interwał remontowy około 6 miesięcy... System ISO-Nr. 06 B-2
Obciążenie masą całego układu nie jest duże. Bysytro dopuszcza 890 kg, u nas ciągnie maksymalnie 250kg. Fabrycznie zastosowany łańcuch Witra. Co do łańcuchów sprawę powinna załatwić zamiana na łańcuchy Tsubaki Lambda. Koła zębate pracujące w tym układzie nie są hartowane, wykonane fabrycznie z jakiegoś gównolitu.
Własnie z kołami jest problem. Rysunek i foto takiego koła w załączeniu. Teoretycznie sprawę powinna załatwić wymiana kół na koła ze stali 42crmo4 z hartowanym wieńcem... jednak jak widać na foto po dłutowaniu zostaje jakieś 4.5mm materiału. Może to powodować pękanie kół w tym miejscu.
Pytanie:
Co mówi Wasze doświadczenie? Czy koła z tego materiału po hartowaniu mogą pęknąć w newralgicznym miejscu? Może zastosować jakiś inny materiał bez hartowania? może warto by było pomyśleć o materiale 41CRALMO7 + azotowanie?
Z góry dziękuje za wszelkie sugestie,
Pozdrawiam,
Maciej:)
Dotyczy:
Bytower + Bytrans 3015 - układ automatycznego załadunku/rozładunku blach firmy Bystronic sprzęgnięty z Laserem Bysprint 3015.
Problem:
wyciągające się łańcuchy, wyginające/łamiące zęby kół zębatych. Interwał remontowy około 6 miesięcy... System ISO-Nr. 06 B-2
Obciążenie masą całego układu nie jest duże. Bysytro dopuszcza 890 kg, u nas ciągnie maksymalnie 250kg. Fabrycznie zastosowany łańcuch Witra. Co do łańcuchów sprawę powinna załatwić zamiana na łańcuchy Tsubaki Lambda. Koła zębate pracujące w tym układzie nie są hartowane, wykonane fabrycznie z jakiegoś gównolitu.
Własnie z kołami jest problem. Rysunek i foto takiego koła w załączeniu. Teoretycznie sprawę powinna załatwić wymiana kół na koła ze stali 42crmo4 z hartowanym wieńcem... jednak jak widać na foto po dłutowaniu zostaje jakieś 4.5mm materiału. Może to powodować pękanie kół w tym miejscu.
Pytanie:
Co mówi Wasze doświadczenie? Czy koła z tego materiału po hartowaniu mogą pęknąć w newralgicznym miejscu? Może zastosować jakiś inny materiał bez hartowania? może warto by było pomyśleć o materiale 41CRALMO7 + azotowanie?
Z góry dziękuje za wszelkie sugestie,
Pozdrawiam,
Maciej:)