Strona 1 z 1
Sprzęgło (wykonanie własne)
: 29 sie 2008, 11:58
autor: dimdraw
: 29 sie 2008, 12:36
autor: Leoo
Oczywiście, że takie sprzęgło będzie działać, zwłaszcza jeśli Kolega ma możliwość wykonania we własnym zakresie.
Możliwości nacięć jest kilka, można spotkać nawet kształt spiralny.
Trzeba tylko poświęcić jedno w celu sprawdzenia momentu trwale odształcającego i zrywającego.
: 29 sie 2008, 12:44
autor: pltmaxnc
Tak sprzęglo bardzo dobre , trzeba tylko sprawdzić czy zacisk wytrzyma mom 8 Nm.
Może zrobić fazę na śrubie i dodać docisk .
: 30 sie 2008, 11:08
autor: kostner
Mam u siebie zalozone te sprzegla i szczerze mowiac odradzam. Moje sa poprostu za slabe i to na silnikach ca. 1-2 Nm. Jedno sprzeglo zerwalem w czasie crashu - os Y uderzyla przy niewielkiej predkosci w konstrukcje i sprzeglo peklo - przy elastomerowym nic takiego nie mialoby miejsca.
: 30 sie 2008, 11:20
autor: markcomp77
kostner pisze: sa poprostu za slabe
też tak słyszałem...
a dodatkowo - te z platikiem w środku ("elastomerowe") na 8-10Nm potrafią być dość drogie jako gotowe...
sprzężenie paseczkiem zębatym przy >8Nm zaczyna być uzasadnione cenowo....
: 30 sie 2008, 16:38
autor: qqaz
Leoo pisze:takie sprzęgło będzie działać
Podobne sprzęgła działaja. To z rysunku ma nieodpowiednio/niewystarczajaco ustawione nacięcia - brak podziału w drugiej płaszczyznie zginania a te nacięcia które są na rysunku są zbyt płytkie a płatki za grube - szybko nastąpi pęknięcie.
A z jakiego materiału? Zwykłe Pa6?
: 30 sie 2008, 17:03
autor: pltmaxnc
Takie sprzęgielka kupilem w Wobicie 10 czy 12 lat temu. Kupilem i zamontowalem w ploterach chyba ze 20 szt i do dzisiaj nie slyszalem o żadnej awarii .
Może mialy troche inaczej wykonane nacięcia ale byly z aluminium i kosztowaly niewiele.
Silniki mialy ok. 1,5 Nm i przy zablokowaniu gubily kroki a sprzęgielka wytrzymaly.
Chyba odporniejsze na zerwanie są helikalne.
: 07 wrz 2008, 19:25
autor: dimdraw
Na wstępie dziękuję za rady. Reasumując należało by zwiększyć ilość wcięć oraz je pogłębić. Co do materiału to planowałem [PN] 4h13 [EN] X39Cr13. Co do trzymania słuszna uwaga odnośnie zacisku. Moment zamierzam sprawdzić kluczem dynamometrycznym mam nadzieję, że to dobry sposób. Efekty mojej pracy umieszczę w galerii.
Pozdrawiam
: 07 wrz 2008, 21:41
autor: upadły_mnich
4H13 to niezgorsza stal ...nie wiem czy nie za dobra na takie zastosowanie ale nie znam szczegółów to zmilczę. Planujesz kolego to obrobić cieplnie?
: 08 wrz 2008, 11:50
autor: dimdraw
W pierwszej kolejności wykonam jedną sztukę aby sprawdzić jak się zachowuje (momenty, trzymanie sworzni silnika). Jeżeli wytrzyma to nie zamierzam obróbki cieplnej stosować. Gdy natomiast zajdzie taka potrzeba to żaden z tym kłopot.