napęd wrzeciona do sporego centrum obróbczego
: 15 wrz 2017, 08:42
witam
Powoli zabieram się za maszynę z tematu:
https://www.cnc.info.pl/topics60/ciezka ... t78989.htm
Poszukuje rozwiązania napędu wrzeciona.
Fabrycznie siedzi tam prawdopodobnie serwo o mocy 11kw, max. obrotach 10000obr/min, oraz momencie obrotowym 70Nm przy 1500obr/min.
Charakterystyka serwa jest taka ze trzyma znamionowy moment do znamionowych obrotów a wraz z ich wzrostem prawie liniowo moment na wrzecionie maleje.
Wg. mnie fajna charakterystyka, bo przy małych obrotach mamy spory moment obrotowy, a przy wysokich niekoniecznie musi być tak duży.
Chciałbym to napędzić standardowym silnikiem 3F aby mieć porównywalne parametry tzn. obroty od 300-8000obr/min i podobny moment na wrzecionie co w oryginale.
Przy przekłądni pasowej 1:1 musiałbym silnikiem 11kw, 1500obr. nominalnych zakręcić do 8000obr. Co nie wydaje się realne. Wrzeciono jest na pasek htd o szerokości około 40mm.
Więc miejsca na przekładnie dwustopniową gdzie na silniku byłby koła o dwóch średnicach jest mało. Ideałem byłaby dwubiegowa skrzynia biegów ale nie spotkałem takiej.
Może koledzy podpowiedzieli by coś w kwestii rozwiązań napędu, lub macie wiedze jak to jest w centrach rozwiązane.
pozdarwiam
radek
Powoli zabieram się za maszynę z tematu:
https://www.cnc.info.pl/topics60/ciezka ... t78989.htm
Poszukuje rozwiązania napędu wrzeciona.
Fabrycznie siedzi tam prawdopodobnie serwo o mocy 11kw, max. obrotach 10000obr/min, oraz momencie obrotowym 70Nm przy 1500obr/min.
Charakterystyka serwa jest taka ze trzyma znamionowy moment do znamionowych obrotów a wraz z ich wzrostem prawie liniowo moment na wrzecionie maleje.
Wg. mnie fajna charakterystyka, bo przy małych obrotach mamy spory moment obrotowy, a przy wysokich niekoniecznie musi być tak duży.
Chciałbym to napędzić standardowym silnikiem 3F aby mieć porównywalne parametry tzn. obroty od 300-8000obr/min i podobny moment na wrzecionie co w oryginale.
Przy przekłądni pasowej 1:1 musiałbym silnikiem 11kw, 1500obr. nominalnych zakręcić do 8000obr. Co nie wydaje się realne. Wrzeciono jest na pasek htd o szerokości około 40mm.
Więc miejsca na przekładnie dwustopniową gdzie na silniku byłby koła o dwóch średnicach jest mało. Ideałem byłaby dwubiegowa skrzynia biegów ale nie spotkałem takiej.
Może koledzy podpowiedzieli by coś w kwestii rozwiązań napędu, lub macie wiedze jak to jest w centrach rozwiązane.
pozdarwiam
radek