Strona 1 z 1

Falownik i wrzeciono 1,5kw - Zaduży prąd

: 27 cze 2017, 17:34
autor: adam Fx
Cześć
Nabyłem
http://www.automatyka-tombit.pl/wrzecio ... o-cnc.html
http://www.automatyka-tombit.pl/automat ... 00hz-.html

Ustawiłem jak zawsze parametry.
Ale przy autotuningu wywala błąd prądu

pisałem do sprzedawcy:
Próbuję skonfigurować zakupiony zestaw falownik i wrzeciono 1.5kw napotkałem jednak na rozbieżność informacji mianowicie na obudowie wrzeciona Podany jest prąd 5 A a w opisie sprzedawanego wrzeciona 8 A falownik ustawiłem na 5 A ale przy próbie auto tuningu falownik po około 20 30 sek. Prawidłowego przebiegu (bo popiskuje i lekko porusza wrzecionem) wywala błąd- za duży prąd F.oC3
Ustawić większy prąd?


odp. Proszę o potwierdzenie czy ustawil Pan parametr czestotliwosci bazowej na 400 hz?

Witam
Wydaje się że wszystko ustawiłem jak zwykle ... widzę na Aeleexpress że sprzedawcy też podają 8 A - w sumie to dość dziwne z tymi 5A na wrzecionie bo o ile pamiętam w tych co kupiłem ostatni 0,8kw też było na obudowie 5A.

Do tej pory podłączałem wrzeciona 0,8 2,2 3 kw i zawsze wpisywałem prąd z obudowy wrzeciona.

W zał. aktualne ustawienie. (wydaje się że wszędzie ustawiana jest odpowiednia częstotliwość)

Obrazek

odp. Proszę ustawić F1,01 – ilość begunów na wartość 4.
Moim zdaniem winny jest prąd znamionowy ustawimy na 5A ale bez zgody sprzedawcy nie ustawie ponad to co jest na wrzecionie napisane.

Miał ktoś podobny przypadek?

: 27 cze 2017, 20:01
autor: zacharius
troche dziwne bo 8,5A mam przy chinczyku 2,2Kw

: 27 cze 2017, 20:07
autor: ALZ
A po jaką cholerę włączać autotuning??
Przy częstotliwościach powyżej 50 Hz rzadko działa prawidłowo.

: 27 cze 2017, 22:07
autor: adam Fx
No to same ciekawe rzeczy wrzeciono 0,8kw 5A wrzeciono 1,5kw jedni podają 5 inni 8A wrzeciono 2,2kw i tylko 8,5A

A myślałem że zawsze trzeba ..jak pisałem kilka wrzecion podł. I zawsze robiłem tak samo czyli autotuning też .
Nawet z tym falownikem tylko że wrzeciono 0,8kw

Czy ktoś ma taki zestaw jak ja i mu działa?

: 27 cze 2017, 22:14
autor: ALZ
Wyłącza ci po 20 sekundach? Jeśli będzie duże przyspieszenie to i prąd będzie znacznie przekraczał znamionowy z tabliczki. Zmniejsz przyspieszenie i powinno byc ok. Kiedyś też się bawiłem autotuningiem i wrzeciona powyżej 200Hz zawsze stwarzały problemy.

: 27 cze 2017, 23:52
autor: adam Fx
20sek. To tak na oko . W każdym razie nie dochodzi do tego momentu w którym zaczyna się obracać są wykonywane jedynie jakieś pomiary przez falownik bo Wrzeciono wydaje różne piski i troszkę przekręca się to w prawo To w lewo.

Błąd jest na statycznym i dynamicznym autotuningu

Teraz jest 6sek. Rampa Ustawiona to raczej sporo zwykle po testach jeszcze zmniejszam.

Zobacze jutro czy będzie chodzić bez autotuningu

: 28 cze 2017, 00:12
autor: ALZ
To właśnie jest przykład że autotuning przy takiej częstotliwości jest o kant d... potłuc.
Ustaw na piechotę i na bank będzie śmigać.

: 28 cze 2017, 05:38
autor: zacharius
adam Fx pisze: Zobacze jutro czy będzie chodzić bez autotuningu
nie mogę się pochwalić że podłączałem wiele wrzecion bo raptem dwa plus silnik zwykły 3f pod falownik ale ani razu nie robiłem auto i jakoś wszystko do tej pory chodzi, wiec coś w tym jest

: 28 cze 2017, 06:51
autor: adam Fx
ALZ pisze:Ustaw na piechotę i na bank będzie śmigać.
co wiem to ustawiłem na piechotę ale wedle instrukcji autotuning sobie mierzy jakieś induktancje rezystancje i inne dziwne rzeczy których niema na tabliczce znamionowej.

Tak czy inaczej dzięki ;) puki co po normalnym uruchomieniu chodzi i nie ma błędu.