Strona 1 z 1

Elektrowrzeciono typu mokra chinka w negliżu

: 19 gru 2016, 13:19
autor: syntetyczny
Cześć! Ostatnio robiłem demontaż wrzeciona typu mokra chinka, może komuś się przyda fotorelacja ;)
Zacząłem od górnego dekla
Obrazek
Poszło łatwo. Jak widać, opływanie wodą jest tylko z zewnątrz. Zabezpieczona woda przed wypłynięciem 2 oringami. W tym wrzecionie poszło uszczelnienie i zalało górne łożysko.
Obrazek
Ten dekiel w tym przypadku jest nie ściągalny, ale są 3 śrubki M3, którymi można go wyciągnąć. Dolny się tak dało. Wydać śrubę ściągającą łożyska stożkowe. Aby zdjąć wał, musiałem dorobić taki klucz z klucza nasadowego 17
Obrazek
Następnia dolna pokrywa
Obrazek
Osłona łożysk stożkowych. Ten element z 4 dziurkami, to jest pierścień do kasowania luzów na łożyskach. Ponieważ nie miałem odpowiedniego klucza, złapałem rurowym.
Obrazek
Tak to wyglądało po odkręceniu.
Obrazek
I wyszedł wał z łożyskami
Obrazek
Łożysko górne jest dociągane śrubą z łbem kwadratowym, pod nim są podkładki sprężynujące i następnie pierścień blokujący.
Obrazek
Tak wychodzi, dolny zespół łożyskowania.
Obrazek
Tutaj jest stojan:
Obrazek
Tutaj górny zespół łożyskujący. Chciałem przegwintować te M3 na M4, żeby ściągnąć ten pierścień, ale poszedł gwintownik i po zabawie. Chciałem sprawdzić, czy da się wyciągnąć stojan i przewinąć na niższe obroty(np. 6-8tyś obrotów).
Obrazek
Zrobiłem jeszcze zdjęcie łożysk co są na dole. Ułożenie w tandemie na jodełkę.
Obrazek
Na górze jest pojedyncze 7002-2 UTE, a na dole 2xH7004C-2.

: 17 sty 2017, 19:27
autor: k-m-r1
Jakie wnioski z demontażu ? Co poradzisz kolejnej osobie.

: 13 lut 2017, 01:37
autor: pioterek
syntetyczny pisze:Chciałem sprawdzić, czy da się wyciągnąć stojan i przewinąć na niższe obroty(np. 6-8tyś obrotów).
Mam takie pytanie pomocnicze, bo mógł bym się zapytać znajomego co przewija silniki, tylko czy parametry tego silnika są takie?
Model Year: 2016 MPN: a201507105
Voltage: 220V Model: ER20 2.2kw water
Frequency: 400HZ Country/Region of Manufacture: China
Type: Water Cooled Country of Manufacture: China
Material: Steel and Plastic Power: 2.2kw
Speed: 24000RPM UPC: 607885241766
http://www.ebay.pl/itm/2-2KW-WATER-COOL ... 3a61c3d4cf
Jeżeli to taki sam silnik to wyglądało by, że posiada dwu-biegunowe uzwojenie, zmiana ilości biegunów do 4 jest prosta i powoduje zmniejszenie prędkości o połowę, Zmiana ilości biegunów do sześciu czy ośmiu jeszcze mocniej redukuje obroty, ale czy jest możliwa to można stwierdzić po zapoznaniu się z parametrami uzwojenia w aktualnym stanie i po dokonaniu obliczeń. Jest jeszcze to zależne od tego co to za falownik zasila ten silnik i jak można za jego pomocą zmieniać parametry zasilania silnika, bo z tego co wiem zasilanie go częstotliwością 100 Hz zmniejszy jego prędkość obrotową do 6000 rpm, ale nie wiem co się będzie działo z poborem prądu, bo jego natężenie mogło by drastycznie wzrosnąć jeżeli falownik nie ograniczy go na swoj sposób. Nie wiem też jakie problemy pojawiły by się z mocą tego silnika, czy by zbytnio nie spadła przy jednoczesnym ograniczeniu tego prądu. Ograniczenie prądu wraz ze zmniejszaniem częstotliwości jest konieczne ze względu na to, że drut w uzwojeniu jest obliczony na jakieś konkretne natężenie prądu, które przy zmniejszaniu częstotliwości by się powiększało. Nie wiem jeszcze jakie jest te uzwijenie dwu czy raczej trójfazowe i czy ten falownik przemienia prąd jednofazowy na trójfazowy?

Nie wiem co jest, ale jakoś te zdjęcie uzwojenia nie daje się powiększyć w mojej przeglądarce a chciałem podejżeć te uzwojenie nieco dokładniej.