Strona 1 z 2

Wrzeciono Bt30 ATC

: 10 wrz 2016, 18:27
autor: elmo02
Witam, po długich godzinach pracy chciałbym przedstawić jej efekty, niektóre części już są w toku produkcji ale na efekty pewnie jeszcze długo poczekam bo to wszystko niestety trwa.... Załączam pdf wszelka krytyka i jakieś cenne rady mile widziane.

: 11 wrz 2016, 21:35
autor: juzwa1
Do jakich prędkości obrotowych chcesz kręcić wrzeciono?.
Ja koło zębate zmieniłem na koło do pasków wieloklionowych firmy Optibelt . Paski o rozstawie 2.54 mm tzw. PJ. Zmieniłem ze względu na bardzo duży chałas jaki wytwarzają koła zębate.
Na wieloklinowym jest cichutko.

: 12 wrz 2016, 14:49
autor: elmo02
Łożyska mogą pociągnąć duże obroty jednak ja zamierzam kręcić max do 8k, paskiem zębatym.

: 12 wrz 2016, 21:08
autor: spol
Jaki będzie szacunkowy koszt wykonania wrzeciona na gotowo ?

: 12 wrz 2016, 22:11
autor: elmo02
Nie liczyłem jeszcze wszystkich kosztów gdyż część robót będzie wykonywana u mnie część zlecana więc ciężko stwierdzić... akurat tutaj to podejrzewam, że większość kosztów to łożyska

: 14 wrz 2016, 21:21
autor: spol
A nie myślałeś żeby kupić coś takiego jak z linku poniżej i po prostu wymienić łożyska ?

https://www.aliexpress.com/store/produc ... 53540.html

: 14 wrz 2016, 22:19
autor: steff.k
spol pisze:A nie myślałeś żeby kupić coś takiego jak z linku poniżej i po prostu wymienić łożyska ?

https://www.aliexpress.com/store/produc ... 53540.html
Też jestem ciekawy, jak by wyglądała taka opcja. Jak myślicie ile obrotów dało by się z tej chińszczyzny wyciągnąć, po zmianie łożysk?

: 17 wrz 2016, 09:28
autor: elmo02
Widziałem takie wrzeciona, szczerze mówiąc mam trochę inne plany i koncepcje dlatego chcę wykonać sam takie wrzeciono, co nie oznacza że będzie gorsze :P, po wymianie łożysk zależy jeszcze na jakie myślę, że spokojnie z 10k obr/min nawet 15, a tutaj przedstawiam zdjęcia wału przed hartowaniem w następnym tyg jedzie do hartowania.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 17 wrz 2016, 16:30
autor: kris79
Mam parę pytań:
1. Z jakiej stali wykonałeś ten wał?
2. Czy otwór przelotowy był roztaczany na całej długości?
3. Jaką ma długość ten wał?
4. czy będzie hartowany tylko powierzchniowo czy cały?
5. Jaka mniej więcej jest cena hartowania?

: 18 wrz 2016, 15:16
autor: elmo02
1. Wałki są dwa jeden z 42CrMo drugi z C45
2. Wiercony na wylot ponieważ ciężko utrzymać osiowość a i tak będzie prowadzony w tulejce a nie na całym otworze, widać na złożeniu
3. Jeden azotowany drugi na wskroś
4. Nie znam ceny hartowania będę dowiadywał się jutro