Łożyska do wrzeciona ISEL 0.55kW
: 18 maja 2016, 22:49
Witam Kolegów
Mam następujący problem z wrzecionem ISEL 0.55kW obroty max 24 tys zasilanie 200V o częstotliwości 300Hz. Wrzeciono o konstrukcji podobnej do zwykłego silnika 3 fazowego. Z przodu ma łożyskowanie chyba podwójne, ale nie mam pewności bo to łożysko jest dobre więc go nie otwierałem a z tyłu od strony wiatraka jest jedno łożysko o wymiarach 12x28x8 mm. Wiatrak jest niezależny nie połączony z wirnikiem. Podczas testów w/w wrzeciona zauważyłem że łożysko od strony wiatraka jest zatarte. Po demontażu łożysko ciężko się obraca i skrzypi więc jednoznacznie jest do wymiany. Przy okazji stwierdziłem że obudowa w miejscu montażu łożyska tez jest luźna dlatego planuje nowe łożysko wkleić na kleju. Luz nie jest duży łożysko wchodzi tak na zero więc klej jest moim zdaniem jedynym rozwiązaniem. Jeśli możecie Koledzy podpowiedzieć inne rozwiązania będę wdzięczny. Problem mam z zakupem łożyska. Stare nie ma oznaczeń zadzwoniłem dzisiaj do dużego sprzedawcy łożysk w mojej okolicy i otrzymałem ofertę na następujące łożysko SS6001CTA7UL lub inne oznaczenie 6001CP4UL. Łożysko jakiegoś angielskiego producenta tylko nazwa mi uleciała, sprzedawca twierdzi że łożysko z bardzo dobrej firmy przeznaczone do pracy we wrzecionach i z dużymi obrotami. Cena 140 zł trochę drogo. Sprawdziłem więc inne sklepy i w drugim gość mi zaoferował łożysko 6001 C3 z NSK za 13 zł twierdził że również ma ono pracować we wrzecionie. I tu mam dylemat które łożysko wybrać czy odżałować te 140 zł i kupić dobre łożysko czy wystarczające będzie to za 13 zł na moje amatorskie potrzeby. Proszę bardziej doświadczonych Kolegów o radę bo do tej pory nie miałem takiego problemu.
Pozdrawiam Janusz
Mam następujący problem z wrzecionem ISEL 0.55kW obroty max 24 tys zasilanie 200V o częstotliwości 300Hz. Wrzeciono o konstrukcji podobnej do zwykłego silnika 3 fazowego. Z przodu ma łożyskowanie chyba podwójne, ale nie mam pewności bo to łożysko jest dobre więc go nie otwierałem a z tyłu od strony wiatraka jest jedno łożysko o wymiarach 12x28x8 mm. Wiatrak jest niezależny nie połączony z wirnikiem. Podczas testów w/w wrzeciona zauważyłem że łożysko od strony wiatraka jest zatarte. Po demontażu łożysko ciężko się obraca i skrzypi więc jednoznacznie jest do wymiany. Przy okazji stwierdziłem że obudowa w miejscu montażu łożyska tez jest luźna dlatego planuje nowe łożysko wkleić na kleju. Luz nie jest duży łożysko wchodzi tak na zero więc klej jest moim zdaniem jedynym rozwiązaniem. Jeśli możecie Koledzy podpowiedzieć inne rozwiązania będę wdzięczny. Problem mam z zakupem łożyska. Stare nie ma oznaczeń zadzwoniłem dzisiaj do dużego sprzedawcy łożysk w mojej okolicy i otrzymałem ofertę na następujące łożysko SS6001CTA7UL lub inne oznaczenie 6001CP4UL. Łożysko jakiegoś angielskiego producenta tylko nazwa mi uleciała, sprzedawca twierdzi że łożysko z bardzo dobrej firmy przeznaczone do pracy we wrzecionach i z dużymi obrotami. Cena 140 zł trochę drogo. Sprawdziłem więc inne sklepy i w drugim gość mi zaoferował łożysko 6001 C3 z NSK za 13 zł twierdził że również ma ono pracować we wrzecionie. I tu mam dylemat które łożysko wybrać czy odżałować te 140 zł i kupić dobre łożysko czy wystarczające będzie to za 13 zł na moje amatorskie potrzeby. Proszę bardziej doświadczonych Kolegów o radę bo do tej pory nie miałem takiego problemu.
Pozdrawiam Janusz