uszkodzony wał
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
uszkodzony wał
Mam pytanie do fachowców którzy znają silniki indukcyjne.
W uproszczeniu, na wale jest pakiet - rdzeń, nieizolowane pręty i pierścienie zwierające.
Co się będzie działo jeśli z jednej strony zostanie odcięty pierścień zwierający??
W uproszczeniu, na wale jest pakiet - rdzeń, nieizolowane pręty i pierścienie zwierające.
Co się będzie działo jeśli z jednej strony zostanie odcięty pierścień zwierający??
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4419
- Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
- Lokalizacja: Warszawa
A skąd pomysł na taką sytuację?
Wirnik silnika asynchronicznego nie różni się zbytnio od zwykłego silnika komutatorowego. W obu płynie prąd, tyle że w asynchronicznym on sie indukuje od wirującego pola magnetycznego.
Taka konstrukcja jest właśnie po to żeby prąd miał gdzie krążyć i wytwarzać pole magnetyczne na wirniku. Tak masywna budowa wirnika sprawia że nie zużywa się on na przestrzeni lat.
Prawdziwy wirnik jest znacznie masywniejszy niż ten z rysunku.
Wirnik silnika asynchronicznego nie różni się zbytnio od zwykłego silnika komutatorowego. W obu płynie prąd, tyle że w asynchronicznym on sie indukuje od wirującego pola magnetycznego.
Taka konstrukcja jest właśnie po to żeby prąd miał gdzie krążyć i wytwarzać pole magnetyczne na wirniku. Tak masywna budowa wirnika sprawia że nie zużywa się on na przestrzeni lat.
Prawdziwy wirnik jest znacznie masywniejszy niż ten z rysunku.
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Pytam, bo mam wrzeciono które dziwnie się zachowywało tzn. obroty jakby mniejsze, długi rozbieg i dość wysoka temperatura wału. Trochę to trwało zanim znalazłem przyczynę - oderwany pierścień na pakiecie. W związku z tym że wrzeciono było dość mocno przysmażone można było podejrzewać jeszcze uzwojenia bo mają dość słaba izolację ok 1 Mohma.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4419
- Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
- Lokalizacja: Warszawa
Rezystancja o wartości 1M ohm to bardzo duża wartość, wręcz ogromna.
Inna sprawa że rezystancja niekoniecznie jest liniowa. I dla pomiaru 9V daje wartość 1Mohm, a dla 230V będzie przebicie
Raczej trzeba by zmierzyć prąd pod obciążeniem niż rezystancję. Ale to chyba mało prawdopodobne.
Musisz wymienić wirnik, samemu dorobić raczej ciężko i znacznie pogorszy osiągi.
Inna sprawa że rezystancja niekoniecznie jest liniowa. I dla pomiaru 9V daje wartość 1Mohm, a dla 230V będzie przebicie
Raczej trzeba by zmierzyć prąd pod obciążeniem niż rezystancję. Ale to chyba mało prawdopodobne.
Musisz wymienić wirnik, samemu dorobić raczej ciężko i znacznie pogorszy osiągi.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2059
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2059
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań