Hamowanie wrzeciona Colombo 4kw z falownika DANFOSS VLT2800

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających

suj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 158
Rejestracja: 13 mar 2008, 00:42
Lokalizacja: Koszalin

#11

Post napisał: suj » 24 paź 2014, 22:06

Poszukaj w google dokumentu Danfossa o numerze MG90O202. Znajdziesz też na stronie Danfossa. Szukaj Napędy elektryczne VLT/Dokumentacja/VLT 2800/ Opcja: Brake resistor.

Od strony 15 masz obliczanie rezystancji i mocy. Pozdrawiam.

A i jeszcze jedno. W konfiguratorze sprawdziłem, że nie występuje wersja VLT2800 bez choppera. Więc rezystor się da podłączyć. Czasem w przyrodzie występują takie falowniki do których nie idzie tego uczynić.



Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
mitek
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 8
Posty: 744
Rejestracja: 09 cze 2009, 22:06
Lokalizacja: k/Krakowa
Kontakt:

#12

Post napisał: mitek » 27 paź 2014, 15:30

http://vostok-avtomatika.org.ua/files/V ... 90O202.pdf to chyba to :)


Dzięki będę szperał
Coś jest niemożliwe do czasu... gdy przyjdzie ktoś kto nie wie że jest to niemożliwe i to zrobi :-D

Awatar użytkownika

Autor tematu
mitek
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 8
Posty: 744
Rejestracja: 09 cze 2009, 22:06
Lokalizacja: k/Krakowa
Kontakt:

#13

Post napisał: mitek » 11 mar 2015, 09:32

Czy w ty, falowniku można zmienić metodę sterowania z wektorowej na u/f bo słyszałem że u/f pozwala szybciej zatrzymywać wrzeciono. A na razie rezystora brak.

Przeglądnąłem instrukcje ale nie widzę nic na ten temat a w beznadziejnym PDF nie działa wyszukiwanie...
Coś jest niemożliwe do czasu... gdy przyjdzie ktoś kto nie wie że jest to niemożliwe i to zrobi :-D


suj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 158
Rejestracja: 13 mar 2008, 00:42
Lokalizacja: Koszalin

#14

Post napisał: suj » 11 mar 2015, 09:49

Nie wydaje mi się aby U/F miało coś w tej materii zmienić. Energia zgromadzona w wirującym elemencie musi zostać gdzieś rozproszona. Nie szukaj magicznych recept (bo ich nie ma) tylko skup się na zamontowaniu rezystora. Załatwisz w ten sposób temat definitywnie. Powodzenia!


RobWan
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1617
Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
Lokalizacja: Swarzędz
Kontakt:

#15

Post napisał: RobWan » 01 maja 2015, 23:33

Ja mam U/f i hamuje w kilka s. Jak miałem ustawione sterowanie wektorowe to podczas hamowania (nawet jak było ustawione na naście sekund) przy pewnych f rósł mocno prąd, co powodowało zadziałanie zabezpieczenia. Nie zawsze tak 3/10 hamowań.
Ja się poddałem. Nie potrafiłem tak ustawić parametrów, aby hamowało sprawnie.

Nie wiem gdzie teraz (U/f) ta energia podczas hamowania jest rozpraszana, ale hamuje bezproblemowo.

Chętnie bym powrócił do wektorowego. Wrzeciono lepiej sobie radzi z małymi prędkościami.
Możliwe, że rezystor jest jedynym rozwiązaniem.

Robert

Awatar użytkownika

Autor tematu
mitek
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 8
Posty: 744
Rejestracja: 09 cze 2009, 22:06
Lokalizacja: k/Krakowa
Kontakt:

#16

Post napisał: mitek » 05 maja 2015, 09:31

Mam już rezystor i hamuje w 3...5 sekund zależności jaki wielkie jest narzędzie.
Coś jest niemożliwe do czasu... gdy przyjdzie ktoś kto nie wie że jest to niemożliwe i to zrobi :-D

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”