Strona 1 z 2
Mokry chińczyk - problem ze startem
: 24 wrz 2014, 22:29
autor: jaro805
Witam
Posiadam wrzeciono 2,2 kW chłodzone wodą i falownik Huanyang HY02D223B. Przy próbie uruchomienia zaraz po wciśnięciu przycisku RUN na falowniku muszę ręcznie obrócić wrzeciono, gdyż w przeciwnym razie słychać jak się rozpędza (słychać pracę silnika) ale nie obraca się. Niewiem czy to uszkodzenie wrzeciona czy problem w ustawieniach falownika.
Link do filmiku:
http://youtu.be/8xO6-WKgfcY
: 24 wrz 2014, 23:13
autor: sajgon
No nie , luźny wirnik na osi
A jak sie już rozpędzi i złapiesz za nakrętkę, to możesz zatrzymać, czy cuć że ciągnie ?? (ma jakiś tam moment)
Falownik ustawiałeś ? czy tak włączyłeś jak przyszło ??
Tą rewersje kierunku robisz na falowniku ,czy to tak jak złapie tak idzie ??
: 25 wrz 2014, 06:39
autor: jaro805
jak się rozpędzi to już nieda się zatrzymać, bo frez bez problemu wchodzi w aluminium i sie nie zatrzymuje.
Falownika przyznam ze nie ustawiałem, tak jak przyszedł podłaczyłem. Powiem szczerze ze za bardzo niewiem jak powinien być skonfigurowany ten falownik.
Rewersja kierunku działa tak że w którą stronę obrócę ręcznie to w tą kręci się później wrzeciono zmiana kierunku na falowniku nic nie daje.
Bardzo proszę o pomoc.
: 25 wrz 2014, 09:23
autor: sajgon
jaro805 pisze:Falownika przyznam ze nie ustawiałem, tak jak przyszedł podłaczyłem.
wspomogłem się tą stroną :
http://www.cnczone.com/forums/phase-con ... post664101
Spróbuj ustawić tak (jak niżej) może pomoże. Uwalić nic nie uwalisz ,bo ja mam tak ustawionego i działa bez problemu. Nie wiem czy to są idealne ustawienia ale chodzi.
PD005 , 400 Max frequency
PD004 , 400 Base freq.
PD003 , 400 Main freq
PD006 , 2.5 Intermediate Freq
PD008 , 220 Max Voltage
PD009 , 14 Intermediate Voltage
PD010 , 8 Min Voltage
PD011 , 50
PD014 , 3.0 secs
PD015 , 2.0 secs (Any more trips the VFD)
PD025 , 0 Start from starting Frequency
PD041 , 8 carrier frequency ( spróbuj od 7 - 10 będziesz słyszał różnice w dźwięku wrzeciona )
PD142 , 7 Max Amps - (w sumie można ustawić 8A ale na początek wolałem niżej)
PD143 , 2
PD144 , 3000 Display correction (multiplied by PD010 = 3000 * 8 = 24,000 revs)
: 25 wrz 2014, 13:26
autor: ALZ
Albo za duże przyspieszenia, albo ustawione zbyt małe napięcie znamionowe. Innych możliwości nie ma.
: 25 wrz 2014, 17:11
autor: zacharius
jaro805 pisze:
Rewersja kierunku działa tak że w którą stronę obrócę ręcznie to w tą kręci się później wrzeciono zmiana kierunku na falowniku nic nie daje.
to jest zastanawiające
może jakaś z faz wybita jest, chociaż wtedy by raczej jakiś błąd falownik wydal. chyba ze w silniku nie halo no to miernik pokaze.
na probe możną spiąć 3 żarówki na 220 w gwiazdę i podłączyć pod falownik
: 25 wrz 2014, 17:40
autor: 251mz
A ja wam powiem co jest

Sprawdź przewody pomiędzy falownikiem a silnikiem

Jedna faza Ci nie dochodzi i stąd taki efekt...
: 25 wrz 2014, 18:46
autor: dance1
na początek sprawdź kable, ja miałem przypadek że falownik miał problemy z 1 fazą i takie same objawy, problem z rozruchem/kierunkami.
Ale wiadomo od połączeń diagnozę się zaczyna. najtaniej

: 25 wrz 2014, 18:47
autor: jaro805
Witam
Wprowadziłem ustawienia podane powyżej do falownika, lecz nic to praktycznie nie zmieniło, sprawdzałem teraz czy jak ruszy wrzeciono to uda misie je zatrzymać ręką i niestety bez problemy je zatrzymuje, przewody sprawdzone napięcie dochodzi. Słychać jak się rozpędza do zadanej prędkości lecz nie obraca sie. Jak sprawdzić wrzeciono miernikiem?
[ Dodano: 2014-09-25, 19:17 ]
Właśnie sprawdziłem jeszcze raz dokładnie przewody i faktycznie, brak jednej fazy, idę poprawić i dam znać jak wrócę.
: 25 wrz 2014, 22:45
autor: 251mz
Uwaga uwaga , 3,2,1 zaraz będą oznaki radości ,że wszystko działa
