Strona 1 z 4

Hamowanie i błąd falownika

: 21 kwie 2014, 14:11
autor: RobWan
Mam elktrowrzeciono 2,2 kW 24000 obr/min (typowy chińczyk).
Falownik 3,6 kW
http://www.vfds.com/manuals/mitsubishi-e500-manual.pdf

Zmieniałem chyba już wszystko w ustawieniach, ale podczas hamowania w 50%
przypadków występuje błąd
E.OC3 czyli za instrukcją strona 180:
"Kiedy przetworcica osiąga lub przekracza 200% znamionowego prądu wyj.
podczas zwalniania aktywowana jest funkcja wył. wyj. obwodu głównego"
Jak wskazówkę podają:
"Sprawdzenie zwarcia lubzłego uzieminia na wyjściu"

Zwarcia nie ma. Rozpędz się bez problemu.
Hamowanie nawet jak zrobię na 10s to i tak pojawia się błąd.
Tak samo często jak ustawię hamowanie 0,8s.

Podczas tego błędu widzę na jakiej częsttliwości zostało zatrzymane. Jest to
chyba w dwóch przediałąch. Jeden 140 a drugi 180 Hz.

W ustawieniach falownika jest omijanie częstotliwości, ale nie działą to dla
rozpędzania i hamowania.

Prąd dla tego wrzeciona mam ustawiony na 8 A. Podczas hamowania miejscami
wzrasta do 20 A. I pewnie w tych momentach wyłacza się.

Kabel łączący wrzeciono ma ~8 mb. Jest ekranowany. Ekran podłaczony tylko od
strony falownika do zacisku ochronnego falownika.

Można temu jakoś zaradzić?

Robert

: 21 kwie 2014, 16:33
autor: kasjo
Zastosować rezystor hamujący

: 21 kwie 2014, 16:38
autor: RobWan
Zaraz zobaczę do dokumentacji od falownika.
A tak z praktyki to jak to wygląda?

Robert

[ Dodano: 2014-04-22, 00:04 ]
W dokumentacji nie wspominają o obliczeniach.
Ale znalazłem np. tu na forum, że podłączyć żelazko. :wink:

Nawet podczas normalnej pracy (bez obciążenia) prąd w okolicach 180 Hz bardzo rośnie, grubo powyżej 12 A. A podczas pracy przy tej częstotliwości falownik wyłącza wrzeciono i jest jakiś błąd. Nie pamiętam numeru. Pamiętam tylko, że kasowanie tego błędu nie takie proste. Wymagało jakiś czynności na panelu.
Kasowanie tego błędu podczas hamowania to tylko wciśnięcie RESET na panelu.

Robert

: 22 kwie 2014, 19:01
autor: kasjo
Zdarzało się podłączać zwykłą grzałkę, chyba do tej pory w jednej z wiertarek w szafie sterowniczej leży grzałka od bojlera ;)
Tylko zawsze istnieje ryzyko, że używając nieodpowiedniego rezystora można coś uszkodzić. Spróbuj ustawić czas hamowania na max ale raczej bez rezystora się nie obejdzie.
http://www.falowniki.com/index.php?func ... 10&pol=exe
Tutaj coś jest o doborze rezystora.

: 22 kwie 2014, 21:19
autor: RobWan
Tak czytałem. Ok, rezystor niezbędny.
Ale dlaczego podczas normalnej pracy bez obciążenia, przy 180 Hz prąd rośnie do 12 A. Normalnie jest w okolicach 4-6 A.

Robert

[ Dodano: 2014-04-22, 21:24 ]
Albo zapytam inaczej. Takie typowe wrzeciona 2,2 kW to chyba bardzo dużo osób z forum ma. Jak je zatrzymujecie?

Robert

: 22 kwie 2014, 21:52
autor: ALZ
Zmień częstotliwość nośną falownika na 12 lub 16 kHz. Powinno pomóc.

: 22 kwie 2014, 22:57
autor: RobWan
No i spaliłem wrzeciono. :cry:
Próbowałem bez włączonego chłodzenia.
Nośna była ustawiona chyba na 1,4 kHz.
Jak zmieniłem na większą to były miejsca przy których obroty stawały się niestabilne.
Ale to już teraz na razie muszę odłożyć.

Teraz proszę o informację gdzie/kto przewinie? I jakie to koszty? 2,2 kW mokry chińczyk.

Robert

: 22 kwie 2014, 23:20
autor: ALZ
Coś miałeś nie tak, bo przy biegu luzem takie wrzeciono nie powinno pobierać więcej niż 1 - 1,5 A

: 23 kwie 2014, 07:34
autor: pi_ciu
Mam elktrowrzeciono 2,2 kW 24000 obr/min (typowy chińczyk).
Falownik 3,6 kW
http://www.vfds.com/manua...e500-manual.pdf
Wiemy, że kolega ma falownik seri 500, po podanej mocy można wnioskować, że zasilany 3x400V, jak zostały ustawione parametry falownika dotyczące napięcia znamionowego podawanego na wrzeciono?

: 23 kwie 2014, 07:40
autor: RobWan
Na wrzecionie napisano 24000 obr/min, 400 Hz, 8 A, 220 V i tak ustawiłem, czyli 220 V.

Robert